Magne_F Startet 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 20.Mars.2011 (redigert) Hei. Som helt fersk båteier, merket jeg på slutten av sesongen ifjor at rorlageret begynnte å bli litt slakt. Når jeg fikk opp båten, så så jeg også at det hadde tæret en del på rorhylsen(se bilde). Holder det å bytte rorlager her, eller må jeg gå kraftige til verks? Er det andre enn Lundebåt som kan bytte rorlager? Er en Bavaria 36. Når det gjelder hvorfor det har tæret så tror jeg forrige eier har vært litt sløv med sinkanoder osv. Redigert 20.Mars.2011 av Magne_F (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TB2855 Svart 20.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2011 Hei, personlig så trur jeg jeg hadde nøyet meg i å skifte rorlageret. Hvertfall i utgangspunktet, men om det er omfattende tæring også inne i røret så bør du kanskje vurdere litt meir omfattende reprasjoner. Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.