Jump to content

Skifte av alarm i båten, gode råd søkes

Laholm

Recommended Posts

Det har vært flere tråder om dette, men jeg tillater meg å starte enda en.

Jeg vurderer å skifte alarm i båten. Båten ligger i hjemmehavn som jeg ser hjemmefra, men jeg er mye på reise i jobbsammenheng. Dermed er den viktigste funksjonen for meg å få melding dersom båten forlater havnen. Det er selvsagt da også et poeng å finne ut hvor den er blitt av.

I dag har jeg G4S systemet, men jeg ser på andre løsninger. Det er sikkert mange som har erfaringer med dette.

Er det noen som har prøvd Fleetguard?

Dersom alarmsystemet også inkluderer innbruddsvarsling er det selvsagt en ekstra fordel, men det er for meg ikke primærønsket.

Laholm

Meget fornøyd med Mosaic sin AV-790y (Maritim har 750y, så de kan sikkert skaffe storebroren).

Med 790y får en melding med en gang båten flyttes, noe åpnes, bevegelsesensor(om noen beveger seg ombord) , vann/røyk detekteres, landstrøm forsvinner/kommer tilbake, etc. En kan slå av/på alarm eller styre ting med SMS. varslingmelding inneholder fart, retning, og posisjon.

En kan velge å ha startsperre innkoblet. Eller slå av motorene ved å sende en SMS. Eventuelt begge deler ved å bruke ene utgangen til en "dødmansknapp"

Den virker også som vanlig telefon.

Trykk på "Mosaic" for å se spec.

Eneste minuset jeg har funnet til nå er at den ikke har lysdiode utgang som viser at alarm er aktivert. Men det kan lett fikses selv, om en ønsker det.

Jara Wynja

Meget fornøyd med Mosaic sin AV-790y

Er også meget godt fornøyd med denne som jeg har hatt i 10 år.

Spesielt med denne er at den har tastatur og display som gjør den enkel å bruke.

Betalte vel ca 7k med antenner og sensorer den gang, og hadde gjerne betalt det samme i dag hvis den fremdeles holder samme kvaliteten.

Mener at produsenten Joseph Eide gikk konkurs for en del år siden, så jeg lurer på hvem som produserer denne og hvor?

Jeg har vært på hjemmesiden til produsenten av Mosaic. De viser til en forhandler på Askøy, mailadressen som gis virker ikke. Prøvde så å kjøpe systemet fra IB (som finnes på nett som forhandler). Deres nettside var ikke funksjonell, kortet ble ikke godkjent (det luktet heller ikke helt godt ettersom de solgte systemet for 1100 kr (tidligere 8000) Den gamle jungelregelen om at når noe ser ut til å være for godt til å være sant så er det ofte det ser ut til å slå inn.

Jeg har så sendt mail direkte til produsenten, som ikke svarer. Noen som har godt forslag til hvordan man får til kontakt med dem?

(Er på tjenestereise til utlandet i øyeblikket, skal gå løs på telefonkatalogen når jeg kommer hjem)

Laholm

Maritim har den enkle versonen, så mulig de kan skaffe storebroren.

Jeg kjøpte fra Hauk, for en god stund siden.

Ut i fra finn kode: 16791023 kan det nesten se ut til at Mosaic er konkurs. Og de selger ut restlager fra konkursboet. Så da er det vel ikke mye garanti og hjelp å hente på produktet. Men om den virker like godt som min har vil jeg si den prisen er god uansett.

Jara Wynja

Jeg har litt av samme behovet og har brukt Guard Systems, men det hjelper ikke å ha tracking når du finner ut at båten er borte 2 uker etter at den forsvant. Jeg endte opp med C-Pod og tenkte å kjøpe den da jeg fant ut at den kostet Kr 5' i Norge og USD 500 i USA, så jeg venter nok til jeg er over neste gang.

Hei!

Vi er et firma som leverer trådløse brann/innbrudd og kamaeraløsninger.

Sms varsling/oppringning via gsm nettverk. Vi skreddersyr løsning etter kundens behov.

Ta kontakt på 90773797 ved interesse.

Mvh

Stian

SK brannforebygging & montasje

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...