Jump to content

Noen som har erfaring med bunnsmøring av gummibåt?

Kristoffer_M

Recommended Posts

td i sommeren som var tok jeg båten opp på land flere ganger for og vaske den...pga alge som hadde festet sei.

det var heller ikke bare bare og få det av i gjen..

har hørt at noen har smørt båten inn med et slags bunnstoff. for at ikke alge og anet skal feste sei så godt til båten.

merka godt at det forsvant er par knopp og ja.. :(

Hei. Hadde en Honda Honwave T30-AE gummijolle med 9,9 hk motor i 5 år som vi hadde på slep etter seilbåten. Den lå på sjøen hele sesongen.

Jeg stoffet den første sesongen med bunnstoff jeg hadde for hånden da - Hempel Hard Racing Ultimate.. Ble lagt på med rulle.

Pusset så vidt under slik at jeg mattet ned overflaten før jeg tok på bunnstoffet. Når jeg tok opp jolla på høsten var det ingen groe bortsett fra på et par flekker hvor bunnstoffet hadde løsnet av ila sesongen. Neste sesongen pusset jeg over de flekkene bunnstoffet hadde falt av. Etter det så holdt bunnstoffet seg på (stoffet hvert år) og det ble aldri noe groe under båten. Ble et tynt brunt slimlag som jeg spylte av på høsten. Båten vi hadde fikk bra fart med 9,9 hk motor, så bunnstoffet tålte også fart bra.

Var selvfølgelig spent når jeg stoffet jolla med vanlig bunnstoff og om det ville etse hull i duken eller om bunnstoffet ville falle av etterhvert, men min erfaring er at det fungerte fint de 5 årene vi hadde jolla.

<p>Båter: Glastron CVX 20 Sprint, Glastron CVX 16, Uttern S55

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...