jsw Startet 21.Mars.2011 Del på Facebook Startet 21.Mars.2011 Hadde i fjor høst min 2003 modell KAD43 motor på service hos VP. Drivreima for kompressoren var litt mye slitt. Det kunne tyde på et kjøremønster i turtallsområder som forårsaket mye inn-/utkobling av kompressoren, noe som nok kan stemme. Jeg har hørt at det kan legges opp en manuell bryter slik at jeg selv kan slå av styresignalet til kompressoren. Således kan jeg slå den av (når båten er i plan og motoren f.eks. går på 2500 o/min), eller sørge for at den ikke slår seg på i det hele tatt. Mindre støy, mindre forbruk, mindre slitasje tenkte jeg. Kan dette ha noe for seg? Og hvordan finner jeg i så fall riktig ledning å sette vippebryteren på? Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Key Freak Svart 21.Mars.2011 Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 Jeg kan i hvertfall bekrefte at det går an å legge inn en slik bryter. Jeg hadde en slik da jeg hadde Scand Baltic med KAMD42 (1997 mod). Det var eieren før meg som la den inn, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med selve monteringen. Men det er det garantert noen andre som kan her på BP. Tipper at du har oppskriften i løpet av dagen! BP er fin sånn.... Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
olpi Svart 21.Mars.2011 Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 Send en IM til Elise her på forumet. Han kan dette, og har det på egen båt (2 x KAD42/43) Sitér dette innlegget Link to post
jsw Svart 21.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2011 Takker for innspill! Da har jeg også sendt Elise en IM - venter spent på svar Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.