Jump to content

KAD43, hvordan lage manuell inn/ut-kobling av kompressor?

jsw

Recommended Posts

Hadde i fjor høst min 2003 modell KAD43 motor på service hos VP. Drivreima for kompressoren var litt mye slitt. Det kunne tyde på et kjøremønster i turtallsområder som forårsaket mye inn-/utkobling av kompressoren, noe som nok kan stemme. Jeg har hørt at det kan legges opp en manuell bryter slik at jeg selv kan slå av styresignalet til kompressoren. Således kan jeg slå den av (når båten er i plan og motoren f.eks. går på 2500 o/min), eller sørge for at den ikke slår seg på i det hele tatt.

Mindre støy, mindre forbruk, mindre slitasje tenkte jeg.

Kan dette ha noe for seg? Og hvordan finner jeg i så fall riktig ledning å sette vippebryteren på?

Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe)

Jeg kan i hvertfall bekrefte at det går an å legge inn en slik bryter. Jeg hadde en slik da jeg hadde Scand Baltic med KAMD42 (1997 mod). Det var eieren før meg som la den inn, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg med selve monteringen. :sad:

Men det er det garantert noen andre som kan her på BP. Tipper at du har oppskriften i løpet av dagen! BP er fin sånn....

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...