Jump to content

Diesel påhengs - Kan det være så vanskelig?

Norfront

Recommended Posts

Jeg skjønner ikke at det kan være så vanskelig å ta en moderne commonrail dieselmotor og kunstruere som påhengs? Det finnes visst en kinesisk og italiensk diesel-påhengs i 20-30hk klassen, men de er av en eller annen grunn ikke utbredt. Det kan jo være at de støyer mer enn bensinmotor, men siste generasjon CDI er jo relativt rolig og har et formiddabelt dreiemoment.

Noen som kjenner til status og historikk omkring dette?

Nå som vi ser hvordan seven marine har gjort det med sin 557 der motoer liggende så skulle det absolutt være mulig. Men hvorfor skal man lage en sådan? Er det noe marked for dette? tvilsomt. Nå er ikkje diesel hverken spesielt billig eller tilgjengelig over there som utgjør størsteparten av markedet. Og det er tydelig at dagens påhengsere knapt kan lages store nok og en 300 hk dieselpåhengs ser eg for meg blir en skikkelig sværing

Redigert av Plutonium (see edit history)

Tror nok fint Diesel kunnet vært et godt alternativ til det som er idag. Og det finnes som her, vist på video. Det kommer mer og mer og er stadig under utvikling ettersom jeg har lest og snappet opp litt her og der.

Ikke utenkelig det blir en hit, pr idag er det jo ikke noe billigere heller. Støy kan jo ha en innvirkning, de får hard konkurranse mot en 4-takter bensin iallefall. Tror nok aldri en diesel vil gå så stille som en 4-takt pga ventiler, turbo og komptenning.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...