Norfront Startet 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2011 Jeg skjønner ikke at det kan være så vanskelig å ta en moderne commonrail dieselmotor og kunstruere som påhengs? Det finnes visst en kinesisk og italiensk diesel-påhengs i 20-30hk klassen, men de er av en eller annen grunn ikke utbredt. Det kan jo være at de støyer mer enn bensinmotor, men siste generasjon CDI er jo relativt rolig og har et formiddabelt dreiemoment. Noen som kjenner til status og historikk omkring dette? Sitér dette innlegget Link to post
Lazy Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Yanmar har eller har hatt dieselpåhengsmotorer. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Er vel ikke marked for det (Norge er for lite marked alene). Ellers ville det vel vært mere vanlig. Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Bearded Beast Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 (redigert) Nå som vi ser hvordan seven marine har gjort det med sin 557 der motoer liggende så skulle det absolutt være mulig. Men hvorfor skal man lage en sådan? Er det noe marked for dette? tvilsomt. Nå er ikkje diesel hverken spesielt billig eller tilgjengelig over there som utgjør størsteparten av markedet. Og det er tydelig at dagens påhengsere knapt kan lages store nok og en 300 hk dieselpåhengs ser eg for meg blir en skikkelig sværing Redigert 21.Mars.2011 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Vbunn Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Her http://www.megoutboards.com/ se her for video Sitér dette innlegget Link to post
Stian Kristensen Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Tror nok fint Diesel kunnet vært et godt alternativ til det som er idag. Og det finnes som her, vist på video. Det kommer mer og mer og er stadig under utvikling ettersom jeg har lest og snappet opp litt her og der. Ikke utenkelig det blir en hit, pr idag er det jo ikke noe billigere heller. Støy kan jo ha en innvirkning, de får hard konkurranse mot en 4-takter bensin iallefall. Tror nok aldri en diesel vil gå så stille som en 4-takt pga ventiler, turbo og komptenning. Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 (redigert) Ruggerini produserte diesel utenbordsmotorer i et halvt århundre uten at de helt store salgene kom, og la vel til slutt hele greiene på hylla ettersom det ikke var salgbart. Yanmar prøvde også i noen år uten hell. Redigert 21.Mars.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Jeg tror italienske Carniti en gang i verden lagde diesel utenbordsmotorer. Men det må være minst 30 år siden.. Sitér dette innlegget Link to post
Kaldfisk Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Diesel, bensin, gass, traktorbensin . . . står bare på oppfinnsomhet, handlekraft og pliktavstående byråkrati. Sitér dette innlegget Mvh Kaldfisk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.