Jump to content

Så ble det ny cabincruiser, 22 fot Yamarin 68 Cabin "m/alt"

Norfront

Recommended Posts

Etter en hel vinter med studier og vurderinger, ble det til slutt en ny 22 fot Yamarin 68 Cabin m/150 hk Yamaha påhengs (m/2.6 liter volum!). Masser av utstyr var også standard: Sjøvannstoalett m/septiktank, inne- og utestyring, Wallas-varmeanlegg, kokeplate, fryseskuff, teak, hydraulisk styring, dobbelt batterisystem, takluke, solcelledrevet ventilasjon, osv.osv.

Overligger-pris gjorde det til et kjempekjøp! :-) Nå er det bare noen uker igjen til sjøsettingseremonien!!

Ja, du har vel rett i det. Det er vel heller en stor daycruiser m/cabin. Den kan lukkes inne, så den skiller seg jo en del fra åpne kalesjebåter. Jeg kjenner heller ikke eksakt hva begrepet "cabincruiser" innbefatter. Den har "cabin", og fabrikken kaller den en "cruiser".

Er det noen som vet?

PS: Avatar-slagskipet mitt er en drøm jeg fortsatt vil ha :-)).

Vel, den er lukket å har cabin, og den kan cruises med så kall den cabincruiser du :thumbsup: , selv om folk flest nok forbinder det med noe større båter. Ser en på finn.no sorterer folk ofte kalesjebåter rundt 25 fot også som cabincruisere. personlig velger jeg å skille en daycruiser og cabincruiser under størrelse og hva de har å by på. Er alle bofasiliteter på plass som køye, bad ;les toalett og dusj, varmt og kaldt vann, pentry med kok og kjøl som cabincruiser. De har jo stort sett alle båtene fra ett par og tjue fot og opp en cabin eller flere, uavhengig av kalesje over cockpit eller tett hus.

Men så har vi jo det som kalles weekender... hvor havner den, midt mellom day,- og cabincruiser?

Fin båt forresten, slitan :cheers:

Gratulerer med ny båt,jeg liker denne godt :smiley: Kvalitet og lave kostnader i tillegg til fin utførelse, burde gi deg godfølesen.

En liten negativ ting med lave lukkede båter, er sjøstøy som høres godt i slike båter.

Var slik i en Falcon 26 som jeg hadde, men det ble straks bedre med isolering i stuerom og skott. Brukte 1cm selvklebende matte som jeg kjøpte på rull og skar til.

• 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...