Norfront Startet 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 21.Mars.2011 Etter en hel vinter med studier og vurderinger, ble det til slutt en ny 22 fot Yamarin 68 Cabin m/150 hk Yamaha påhengs (m/2.6 liter volum!). Masser av utstyr var også standard: Sjøvannstoalett m/septiktank, inne- og utestyring, Wallas-varmeanlegg, kokeplate, fryseskuff, teak, hydraulisk styring, dobbelt batterisystem, takluke, solcelledrevet ventilasjon, osv.osv. Overligger-pris gjorde det til et kjempekjøp! :-) Nå er det bare noen uker igjen til sjøsettingseremonien!! Sitér dette innlegget Link to post
Vinke Lanke Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Gratulerer! Nå tenker jeg dagene snegler seg fram til du får sjøsatt skipet. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Bilder, må vi ha! Grattis! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Faxen Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Gratulerer så mye med ny båt. Jeg kan gjette at timene går med sneglefart...... Hva skal du gjøre med "redningskrysseren" i avataren din? Faxen Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Norfront Svart 21.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Her er bilder av båtanskaffelsen: Yamarin 68 Cabin, 22 fot: Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Flott båt. Gratulerer Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
Skvulpen Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Gratulerer! Kjempeflott båt, kunne tenkt meg den der! Men er det ikke litt i meste laget å kalle det en cabincruiser? Cabincruiser på 22 fot? Er ikke dette heller en stor daycruiser? OBS! Ikke for å redusere gleden ved båtkjøpet, men hva er egentilg definisjonen på en cabincruiser? Bare lurer ... Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Ja, det var en fin daycruiser... Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Norfront Svart 21.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Ja, du har vel rett i det. Det er vel heller en stor daycruiser m/cabin. Den kan lukkes inne, så den skiller seg jo en del fra åpne kalesjebåter. Jeg kjenner heller ikke eksakt hva begrepet "cabincruiser" innbefatter. Den har "cabin", og fabrikken kaller den en "cruiser". Er det noen som vet? PS: Avatar-slagskipet mitt er en drøm jeg fortsatt vil ha :-)). Sitér dette innlegget Link to post
sol Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Flott båt.Grattis Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 (redigert) Gratulerer med ny kvalitetsbåt og motor. Redigert 21.Mars.2011 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøogvind Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 (redigert) Wow, flott båt. Grattis. :) Redigert 21.Mars.2011 av baatfjoms (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 PS: Avatar-slagskipet mitt er en drøm jeg fortsatt vil ha :-)). Men tenk for en vanvittig jobb å bunnsmøre da??!! Nei, jeg ville foretrekke den du nå har kjøpt! Bare nydelig! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 gratulerer med flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Vel, den er lukket å har cabin, og den kan cruises med så kall den cabincruiser du , selv om folk flest nok forbinder det med noe større båter. Ser en på finn.no sorterer folk ofte kalesjebåter rundt 25 fot også som cabincruisere. personlig velger jeg å skille en daycruiser og cabincruiser under størrelse og hva de har å by på. Er alle bofasiliteter på plass som køye, bad ;les toalett og dusj, varmt og kaldt vann, pentry med kok og kjøl som cabincruiser. De har jo stort sett alle båtene fra ett par og tjue fot og opp en cabin eller flere, uavhengig av kalesje over cockpit eller tett hus. Men så har vi jo det som kalles weekender... hvor havner den, midt mellom day,- og cabincruiser? Fin båt forresten, slitan Sitér dette innlegget Link to post
tkb Svart 21.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 21.Mars.2011 Gratulerer med ny båt,jeg liker denne godt Kvalitet og lave kostnader i tillegg til fin utførelse, burde gi deg godfølesen. En liten negativ ting med lave lukkede båter, er sjøstøy som høres godt i slike båter. Var slik i en Falcon 26 som jeg hadde, men det ble straks bedre med isolering i stuerom og skott. Brukte 1cm selvklebende matte som jeg kjøpte på rull og skar til. Sitér dette innlegget Link to post
Flipper Svart 12.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2012 Hei, hva er erfaringene etter et år med båten? Sitér dette innlegget Link to post
Stella Polaris Svart 12.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2012 Hei og gratulerer med stilig båt. Det hadde vært topp om du ville dele erfaringer med oss når du ha fått noen timer på telleverket :-) Mvh Arne Sitér dette innlegget Båthavn: Onsøy Marina, Gressvik Totalmedlem av RS Lagune, Sigyn, nå Stella Polaris Brukererfaring: Yamaha, Marna, Volvo og Yanmar Link to post
27 hasla Svart 12.Mai.2012 Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2012 Kjempeflott,gratulerer! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.