Jump to content

Erfaringer med Samyung kartplotter

Mamma Mia

Recommended Posts

Ja jeg kjøpte en NF560 i fjor høst. Ganske ny modell, funker kjempefint (fikk bare brukt den en måneds tid da).

Men de har jo flere modeller, med forskjellige kvaliteter.

I fjor hadde importøren litt kaotisk prising på nett og på finn. Justerte prisene opp og ned med tilbud i øst og vest. Virket ikke så kjempeseriøst men de skulle vel prøve forskjellige markedsstrategier da :wink:

Men servicen er upåklagelig.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

• 2 uker senere...

kan skrive under på at servicen er bra, kjøpte ein 8" med ekkolodd for nokre år sidan fekk problemer med at den lagde mykje støy men fekk ny uten noko problem.

Var vel ikkje fornøgd med ekkolodd delen som var veldig tungvint og kronglete å justere. Plotteren vart solgt med båten sist sommer.

Prisene er vel ikkje så gunstige lenger som i startfasen men dei prøver nok å passe seg til markedet.

Skulle eg kjøpt ny plotter i dag så hadde eg valgt eit anna merke.

Redigert av ut mot havet (see edit history)
  • 2 år senere...

Er veldig fornøyd med min Samyung NF560 etter ca 70 driftstimer. Alt funker prikkfritt.
Imidlertid har nok importøren innsett at priskampen mot Garmin i år var nytteløs, og har lagt ned virksomheten. Slik er livet.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

hadde en Samyung navis 700 plotter.fikk problemer og sendte den til kristiansund for sjekk. de gadd ikke engang å hente den på postkontoret.der lå den i 12 dager til den ble sendt i retur til meg.

hadde mange henvendelser til dem,men til ingen nytte.håpløs å treffe på tlf. Så det er med stor glede de har lagt ned virksomheten.

Har i dag en Radio Ocean plotter som jeg er meget førnøyd med.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...