hanto1 Startet 22.Mars.2011 Del på Facebook Startet 22.Mars.2011 Har noen et bra tips til å få bort dieselukt i fra en båtpute i stoff? Puta er stor og tykk & det er sølt diesel på den.Er redd for å bruke mye vann da skumgummi tørker sent & kan mugne. Sitér dette innlegget Link to post
SeaRaymond Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 Oiii, det blir vel isåfall en utfordring, diesellukt henger jo igjen i klær selv etter vask i vaskemaskin på 90 grader, så fjerne dette uten å vete blir vel vanskelig. Hva med å vaske trekket og skifte skumplasten? Evt spraye rikelig med luftfrisker på puta.. Sitér dette innlegget Link to post
CSL Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 Jeg ville byttet innholdet. Vasket trekket grundig, evt. brukt ozon-gass-metoden. Sitér dette innlegget VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været! Link to post
Norfront Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 Diesellukten sitter "forever". Jeg prøvde en gang å vaske en glasert kjeramikkskål som det hadde vært diesel i, med zalo og glovarmt vann, men nei det luktet diesel likevel. Puten din må nok dessverre kastes, før den også sprer sin lukt til andre gjenstander. Sitér dette innlegget Link to post
Sitrin Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 Hør med Polygon eller noen andre som driver med skadesanering Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
hanto1 Svart 22.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 Takker for svar, får evt høre med et renseri el lignende om det er noe sjangs til å få bukt med diesel-lukten. Ergelige greier! Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 vil tro ozonegeneratoren knekker lukten hvis du bytter inneskummet i puten, mulig den tar det uansett... fjernet lett diesellukt i bil med det så burde gå... Sitér dette innlegget Link to post
RSL Svart 22.Mars.2011 Del på Facebook Svart 22.Mars.2011 LEgg puten i et badekar med en flaske 35% eddik (innholdet) og lek italiensk druetråkker en stund. Kanskje litt biotex også i samme slengen. Når det er ferdigtråkket, er det ut på terassen, plenen eller et lignende sted for å tråkke, kjempe, rulle, vri ut så mye du kan av vannet. Så må puten stå ute å tørke en halv evighet i friskluft og du ender kanskje opp med en pute du kan leve med. Jeg kan i det minste ikke se noen grunn til ikke å prøve å redde puten på denne måten. Tillnærmet gratis å prøve og siden alle over allerede har gitt puten dødsdom, er det ikke mye å tape heller. RSL Sitér dette innlegget NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening Link to post
Volvomekanikeren Svart 23.Mars.2011 Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Prøvd og steame den? Sitér dette innlegget If it is grey, let it stay, if it's green, take it out and start screw! Link to post
hanto1 Svart 23.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mars.2011 Har prøvd å steame, det hjalp lite. Vasket med zalo i går kveld. Skylte med vann & slylte en gang til med eddikvann. Puta står nå til tørk forran ovnen, skal også henge den forran varmepumpen om nettene. Tiden vil vise om dette blir suksess. Takk for gode forslag. Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 11.August.2011 Del på Facebook Svart 11.August.2011 Og hva har det eventuelt resultert i? Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
Daredevil Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 Eg bruker bakepulver i lag med vaskepulveret når eg vasker arbeidsklærne mine. (Ofte diesel på dei) Lukta er vekk etter vask. Sitér dette innlegget Link to post
68 GT Svart 12.August.2011 Del på Facebook Svart 12.August.2011 Har noen et bra tips til å få bort dieselukt i fra en båtpute i stoff? Fint at det bare lukter diesel!! Værre om det stinker billig parfyme........... Da blir kona sint! Sitér dette innlegget Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........ Link to post
hanto1 Svart 18.August.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2011 Dieselukta forsvant med zalo & eddik. Fruen er fornøyd, dette har behørig blitt feiret med pils som seg hør og bør. Sitér dette innlegget Link to post
MB Angst Svart 19.August.2011 Del på Facebook Svart 19.August.2011 Eg hadde diesel lekasje i snekka mi medan ho låg og trutna. Altså diesel over heile båten høgt opp. Vaska også med eddikk vatn. Dette fjerna alt. Genialt. Sitér dette innlegget Ja til heilårsbruk av båt 1.7 dti.zip Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.