Jump to content

Hvilken batteridrill (skrumaskin) til ca 1500-2500kr


FjordHT

Recommended Posts

Kjøpte makitakit og diverse fra dynamite tools i usa for et år siden, pronto levering, enda ikke noe momskrav fra transportør.

men jeg betalte rundt 4500 for 452BHP drill i koffert, to batterier, sirkelsag, stikksag og en ekstra billader. 18LXT Serien. Fantastiske verktøy. Dette er 18V 3AH litiumion batterier. De er virkelig wunderschönes.

Link to post
Share on other sites

Det er igrunn bare å bytte 1varistor og 2 kondensatorer så har du 220v lader. det du trenger finner du som regel i en gammel strømforsyning.

 

 

Hvordan vet du hva som er riktig verdi på de som skal settes inn?

Kan du forklare hvor, og hvordan?

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Link to post
Share on other sites

Panasonic 14,4 er min favoritt som allroundmaskin. Hitachi liker jeg å bruke, men er og skeptisk til kvaliteten. Makita og blå Borch vil jeg satt på delt 2. plass. Dewalt synes jeg mangler litt mht. ergonomi/vektfordeling.Vær litt obs. på tilbudene fra de ulike merkene, Amperstyrken på batteriene er da ofte lav (under 2 amp.) :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Panasonic 14,4 er min favoritt som allroundmaskin. Hitachi liker jeg å bruke, men er og skeptisk til kvaliteten. Makita og blå Borch vil jeg satt på delt 2. plass. Dewalt synes jeg mangler litt mht. ergonomi/vektfordeling.Vær litt obs. på tilbudene fra de ulike merkene, Amperstyrken på batteriene er da ofte lav (under 2 amp.) :thumbsup:

 

Jeg støtter denne Panasonicen. Super maskin som er vel verdt kronene.

Link to post
Share on other sites

Da tok det litt av igjen med meg, slik det ofte bruker å gjøre.

Gikk litt lang tid og ble noe tull under bestillingen som til slutt ordnet seg, og underveis hadde jeg desverre brukt mere tid på tools siden en jeg burde.

Fant frem ca 1500kr ekstra og fikk meg bajonettsag, sirkelsag samt 2stk 3ah batterier i tillegg :tongue:

 

Så for ca 4000kr med dagens lave kurs fikk jeg meg dette kittet, håper virkelig jeg blir fornøyd :yesnod:

toolsplus_2151_451879039.jpg

Link to post
Share on other sites

Takker for info om verkstøyet.

 

La ikke dette bli en diskusjon videre om hvor denne hører hjemme, moderatorene hadde flyttet den for lenge siden hvis de mente det var et problem.

Ettersom en god batteridrill er viktig for mange av oss som holder på med båt, syntes jeg denne greit kunne passe under åpent forum. Det er mange som jobber en del med båtene sine, og det på plasser uten strøm.

Link to post
Share on other sites

Da har vi testet ut 14v panasinik proffdrillen på jobben vår og hos et elektrikerfirma her.

 

Noen svakheter er kommet frem desverre. på samtlige var de veldig vare for kaldt vær så virket ikke /kuttet ved å ligge i bilen i over 10-15 minus (Mulig problem med dette partiet? )

 

Det andre problemet var at den har for små kjøleribber så blir ektremt varm så plasten ved hard belastning så ribbene faktisk smeltet på våre og trikker sine som er kjøpt i ulikt tidslinje...

Redigert av bukt (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er en kjent sak at disse batteriene ikke har det helt bra i kulde desverre.

 

Venter enda på makitasettet mitt:(

Først ødela visa for meg, jeg fikk nytt i perioden jeg bestilte, og selvfølgelig gikk noe galt med betalingen og jeg måtte vente lenge før jeg til slutt lånte meg et annet kort og fikk betalt med det.

Så gikk det lynraskt til norge, betalte ekstra for å få UPS sin "raskfrakt", siden jeg allerede var sent ute. Men etter den kom til norge, havnet den i posten sitt system, og har nå brukt en evighet på ryggen til ei snegle, og er enda ikke kommet seg til neste "check point"(fauske).

Tools plus, som egentlig fant seg i mye tull rundt betalinga, klarte også å bruke 2 arbeidsdager på å få pakken avgårde...

Redigert av lite (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tips til hvilke betterier tåler godt 15 minus i bilen?

 

 

jeg er jo sterkt negativ til hitachi sine driller da disse går filler i gearkassen men batteriene deres skal ha skryt :thumbsup:

 

Har ikke merket noe negativt med batteriet på disse selv rett fra bilen etter en natt i minus 20 grader :smash::thumbsup:

 

min favoritt festool greide dette bra og men kom på en ting nå.

hvis batteriet nesten var tomt før jeg skulle bruke den og skulle lade etter en kald natt så fikk jeg med den ikke ladet før batteriet var over x antall celsius.

Link to post
Share on other sites

Jeg var nok litt utydelig, det er denne batteriteknologien som er litt ekstra utsatt, men noen produsenter er jo værre en andre.

 

Kan ikke hjelpe deg med hva som er best og dårligst, men generelt er det vell slik at hvis du først får litt temp på batteriet så holder det seg gående når du jobber?

Link to post
Share on other sites

Nokon som veit kor mange produsenter det finnest av celler til batteriene? Hvordan batteriene er oppbygd? Om det er spesielle egenskaper en oppnår ved å lage "sperre" på batteriet slik at det ikkje lader når det er minusgrader?

Lager alle sine egne elektronikkløsninger inni batteriet?

Yanmar 6LYA-STP 340hk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...