Jump to content

hoved sikkring

joelle

Recommended Posts

Du kan gjerne sette en hovedsikkring på forbruk, her må du da regne sammen alt effektforbruk du har i dag samt legge til en god margin for tileggsutstyr.

Når det gjelder start siden så har jeg aldri hørt at noen innstallerer sikring, i så fall så må den være enorm stor. Anbefaler at du glemmer sikkring på startkabelen.

:seeya:

Kallesignal: LA9312 MMSI: 257048160

Når det gjelder start siden så har jeg aldri hørt at noen innstallerer sikring, i så fall så må den være enorm stor. Anbefaler at du glemmer sikkring på startkabelen.

:seeya:

Å joda, her  :seeya:  Har 100A automatsikring fra Carlingswitch på startkretsen som er nok til min påhengsmotor som bruker 90A. Gjelder det større dieselmotorer så blir det nok litt mer vanskelig og dyrere. Men slike sikringer finnes også og trengs ikke å ta fra everks-verden. Skulle heller ikke være et større problem å koble smeltesikringer i parallel. Men det er såvidt jeg husker ikke nødvendig.

Jeg er også interessert i store sikringer til forbruk, ankerwinch og gjerne start.  Jeg har hatt litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har montert det ennå...

Er det noen som kan si hvor man får kjøpt slike til en fornuftig pris (gjerne automatsikring)?

Hvor stor sikring trenger jeg for å starte en Perkins 4.108 diesel (48 hk)?

Far Out

:diving

jeg fikk svar idag fra den lokale "sjakka" att det er greit med en 40ah sikkring

40A (ikke Ah, Ampere hours er batterikapasitet) er kanskje riktig til forbruk, der har jeg 35A (uten kjøleskap og varmer). Den beregnes ved at du bare summerer opp verdiene til sikringene du har på hovedtavla. Men kan også settes lavere enn denne summen dersom du kan (eller vil) utelukke at aller kurser noengang utnyttes til det maksimale.

Til motor - mindre diesel i en Bostrøm 31 - er den garantert for liten.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...