Henrik M Startet 24.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 24.Mars.2011 Hei. Har endelig klart å skrape sammen nok penger til å kjøpe drømme båten, som er en jeanneau sun odyssey 49i performance. Flyr ned til Dunkerque(france) den 12.April, og den 13.April starter seilasen hjem til Oslo. Turen er på rundt 600Nm noe vi burde klare på +- 90timer, om vi da ikke får motvind hele veien. Vi kommer til å ta en del film og bilder fra overfarten til Norge, som jeg kommer til å legge ut her. Noen andre som har tatt denne turen? Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 24.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2011 Gratulerer så mye med ny båt, og håper det blir en fin seilas tilbake til kongeriket Norge Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
jsw Svart 24.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2011 Jeg hentet min båt på Hitra og kjørte den hjem til Moss i mai fjor. Det er bare en ting jeg angrer på, og det er at vi brukte for kort tid.. Skulle stoppet enda mer, vært innom flere hyggelige steder. For det blir trolig med den ene gangen på de kanter. Ellers gratulerer jeg med ny, lekker båt (er jo tidligere seiler..). Det er ikke mye som føles bedre enn dette Sitér dette innlegget Det har jeg aldri gjort før, så det klarer jeg helt sikkert! (Pippi Langstrømpe) Link to post
Allan E Svart 24.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2011 Ta en kikk på linken under. Noen fra vestfold som hentet sin nye first 40,7. http://home.online.no/~lucoev/hedwig.cfm Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 24.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2011 Tillykke med ny båd! Det bliver en fantastisk hente-tur - jeg håber, at vi får lov til at følge med! Andy Sitér dette innlegget Link to post
Henrik M Svart 11.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 (redigert) Da er jeg ferdig pakket for henting av båt, så nå gjenstår det bare å fly ned til Dunkerque i Natt. 0545 eller noe rundt der. Gleder meg utrolig til å se den for første gang, det er jo noe eget med å se sin nye båt for første gang. Den ble sjøsatt på fredagen som var, og den flyter fortsatt. Turen hjem starter Onsdag morgen, så blir det bare å håpe på godt vær. Redigert 11.April.2011 av Henrik M (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 gleder meg på dine vegne. Husk bilder, og jevnlige statusrapporter her på BP. Skal holde øye etter deg, regner med du bruker god tid, og inkluderer påskeferie i henteturen? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Otto R Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 Gratulerer med flott båt og helt sikkert en topp hjemtur Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 Grattis med ny flott båt. Den er en linjelekker båt. Ha en flott seiltur hjem Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Kjappfot Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 Gratulerer med ny båt! Bruk god tid hjem og nyt turen. Håper du får fint vær og en flott seilas! Sitér dette innlegget Heller lite, men lekkert laget Link to post
Henrik M Svart 18.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Nå er jeg hjemme etter en lang, men nydelig tur til Oslo. Bilder og tekst kommer i morgen, men video camera nektet å fungere etter litt hard medfart av SAS gutta. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Gratulerer så mye med ny båt. Blir spennende å lese rapporten fra turen. TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
Sailing Moana Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Gratulerer med flott båt! Regner med det blir mange fine opplevelser i årene som kommer i den der skuta. Gleder meg til lese rapport og se bilder fra henteturen. God båtpåske! Sitér dette innlegget Fortiden uten seilbåt i forhåpentligvis en kortvarig peridode, men har ei toroms spissa til roing, dorging og tråling etter laks i ferskvann! Link to post
Henrik M Svart 18.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 Da vi endelig kom oss til Dunkerque Marina måtte vi finne båten blant alle de andre Jeanneauene som lå der. Dette var ganske enkelt, da båtens akter stakk lengre ut på denne enn på noen av de andre. Vi skjekket båten og fant ut hva vi måtte handle av nødvendig utstyr og brukte de neste seks timene på å handle inn mat, drikke, stekepanner, kjeler osv. Det tok så lang tid i butikken at vi glemte å levere leiebilen, noe som var like greit da vi hele tiden kom på ting vi hadde glemt. (skriv liste hjemme før avreise) Etter at vi endelig var ferdige med innkjøp og sjekking av båten var klokken blitt nærmere 20.00, da fant vi ut at vi ville utsette avreisen til neste dag. Dro derfor ut for å sjekke livet i Dunkerque city på en tirsdakveldg, for å si det sånn så var det bare tre personer ute den kvelden. (oss) Dagen etter lå vi tidlig på diesel brygga og ventet på at det skulle åpne, slik at vi kunne få en tidlig avreise. Etter at vi hadde fylt en ca 400L diesel var vi klare for å legge kursen mot OSLO. Startet motoren og kalte så opp Harbour Masteren på VHFen, fikk så tillatelse til å forlate Dunkerque med kurs for Norge. Vi satt seil da vi kom ut av havna, noe som var utrolig deilig men kortvarig fordi vinden døde helt ut i løpet av en time. De neste to og en halv døgnene gikk vi for motor, trist da jeg jo hadde gledet meg til å seile. Ganske utrolig å være ett døgn fra land, men uten så mye som en bølge. Helt nydelig dersom vi hadde kjøpt en motorbåt, men nå hadde vi en fantastisk seilbåt men ikke noe vind. Det ble ganske kjedelig å høre på motorenduren dag og natt, så da var det godt at det var TV, DVD og USB muligheter i båten. (har vel sett Das boot fem ganger under turen) Skjedde ikke stort om natten så langt ute som vi var, så vi satte radaren på med alarm, så dersom noen båter/oljerigger kom nærmere enn 2Nm ville alarmen gå. Det var èn natt som var litt heftig og det var da vi kom til Rotterdam som er en av Europas største havner. Vi var der rundt 0200 og jeg telte ca 50+ prikker på radaren. Man så faktisk ikke hvor det ene skipet sluttet og det andre startet, da det var så mye lys at man ikke klarte å tyde hvilke lys som tilhørte hvilket skip. VHFen kokte og skipene signaliserte til hverandre, så dette ble en utrolig lang natt, men som endte godt. Mellom Nederland og Danmark så vi ikke et skip på flere Nm. Det føltes roligere samtidig som det å ha noen i nærheten føltes tryggere. Vinden kom utenfor danskekysten. Vestavind styrke 10-12 m/s slik at da vi kom klar av Danmark og satt kursen mot Sverige, hadde vi først en flott lens før vi kunne sløre inn Oslofjorden, passere Færderfyr i nydelig kveldsbris og aftensol. En viktig ting; dersom man skal ta denne turen tidlig i april slik som vi gjorde så husk at et er kaldt, altså virkelig kaldt, om natten. La varmen stå på nede og ha korte vakter, 2 timer passet for oss da vi kun var tre ombord. Av utenomsportslige opplevelser på turen vil vi nevne de utallige oljeplattformene som ligger opplyst som små byer i nattemørket. De gigantiske slepebåtene i Dunkerque og vindmølleparkene i havet er artige ting å få med seg. Ikke ta turen uten Autopilot, da vi hadde den på hele turen. Her kommr noen bilder fra turen! Båten liggende i brygga i Dunkerque. Og den stakk lengre ut enn noen av de andre. Diesel brygga. Vi forlater Dunkerque. Og slik var det fra Dunkerque til Danmark. Men vi måtte styre sikksakk mellom disse. Løft i flagget på Danskekysten. Like ved Færder. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 18.April.2011 Link til dette innlegget Svart 18.April.2011 flotte bilder og skildring... og jeg er bare litt misunnelig på båten... Rett og slett lekker båt... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Otto R Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Steike for en flott båt Blir helt båtsjuk av å sitte her ute på jobb ,snart er det båtliv igjen Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Gratulerer med flott hentetur. Nydelige linjer.Er denne båten levert med docking system. Ser du har joy-stick. Forøvrig hadde jeg hentetur på Vision båten i går. Ikke så langt da Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Henrik M Svart 19.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 (redigert) Hei. Takk for alle gratulasjoner. Jepp, denne båten har 360 docking. Har ikke fått prøvd systemet nok til å utale meg, om det fungerer eller ei. Redigert 19.April.2011 av Henrik M (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Henrik M Svart 19.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Gleder meg til sommervarmen, så man virkelig kan nyte stunder som dette. Det var ikke veldig varmt, ca 3 grader da bilde ble tatt. Sitér dette innlegget Link to post
23 fot Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Gratulerer med drømmebåten....flotte bilder!! Lykke til videre.. Sitér dette innlegget Link to post
Cirion Svart 19.Januar.2012 Link til dette innlegget Svart 19.Januar.2012 Jepp, denne båten har 360 docking. Har ikke fått prøvd systemet nok til å utale meg, om det fungerer eller ei. Har du noen tilbakemeldinger nå som du har hatt båten en sesong? Har du fått noen firmware oppdateringer? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.