volvo_penta_ Startet 25.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 25.Mars.2011 Finnes dette for 12V for innstalasjon i motorromet? Noen som event. vet hvem som selger? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2011 Har ikke hørt om noe slikt. Men du er jo fra naturen side utstyrt med en utmerket sensor selv. Sitter mellom munn og øyne (om ikke du er røyker da og har fjernet luktesansen din helt...) Sitér dette innlegget Link to post
Farco Svart 25.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2011 Det finnes sågar systemer som gjør at du ikke får startet motor hvis det er bensingass tilstede, med automatisk og obligatorisk aktivering av motorrumsvifte. Jeg husker ikke hva det heter, men min svoger utviklet det, og en gang i tiden skulle Hellanor ta seg av distribusjonen. Kanskje de vet noe. Ellers har du dette. Sitér dette innlegget Farco AS, Kabelgata 37 C, 0580 Oslo - Tlf. 22 65 53 20 - e-post: Link to post
volvo_penta_ Svart 25.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2011 Er selvfølgelig mulig å lukte seg frem til om det er bensingass ombord, men grunnen til at jeg ønsker en slik sensor er nettopp å slippe å stikke hoded ned i motorkassa hver gang jeg skal starte motoren (blir jo noen ganger med en slik båt, stopper å fisker litt, bader osv.), for så å avgjøre, hvis jeg kjenner antydning til bensinlukt om konsentrasjonen er på et slikt nivå at det utgjør noen potensiell fare. Har selvfølgelig vifter, men føler meg fortsatt ikke helt trygg på om de har dratt vekk all eventuell gass etter x antall minutter. Takk for tipset Farco, er det andre som vet om enklere målesystemer/indikatorer, er det bare å komme med det :) Reagerer sensorer for propangass på bensingass? Finnes disse til et 12V system kunne dette vært en mulighet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.