timon90 Startet 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 26.Mars.2011 God aften folks. Skal sende 290 transomen min til glassblåsing, og tenkte demontere alt. Leste i manualen, men der er jo alt en dans på roser Er det noen som har noen triks for å ta ut hele styregaffelen m/hjelmen, når dette har satt seg? Er redd for å være for brutal. Men om det er forj**lig mye jobb gidder jeg ikke, for det er jo ikke noe slark jeg kan kjenne, men hele styringen går generelt tregt. Mulig det kommer seg når jeg presser igjennom fett? Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 Hadde selv samme problemet nå jeg demonterte på mitt 280 drev. Brukte et stort brekkjern mellom transom og styrehjelm. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
adeneo Svart 26.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2011 (redigert) Jupp, bruk noe utvendig, ikke inne i båten, da slag på gaffelen fra den siden fører til at den utvider seg og sitter enda bedre fast. Prøv med noen trekiler først, er litt mer skånsomt mot aluen, dersom du skal skifte tetninger og hylser osv. så kan du bruke litt varme, brekkjern og mye varme som siste utvei før vinkelsliperen. Noen ganger faller de nesten ut, og andre ganger er de umulig å få ut. Redigert 26.Mars.2011 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
timon90 Svart 27.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 Er det ikke like greit å bytte alle tettinger der når der først er ute isåfall? Regner med at jeg løser problemet med treg styring også i samme slengen? @Adeneo: Du har kanskje delenummer på det jeg trenger i forbindelse med tettinger osv der? Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 27.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 Jo, bytt foringene når du først tar det ut. Sjekk marinepartseurope.com for delenummer. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
timon90 Svart 27.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 Og vips, så var styregaffel m/hjelm ute Dynka alt i WD40, prøvde litt med et brekkjern, kom et par millimeter da, fant så ut at ei stor pipe passa fint rett oppi "topphølet", satt en kort forlenger i pipa fra innsiden, og et par vennlige "klapp" på toppen - VIPS. Så hadde man alt ute Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.