Bergen dørk Startet 27.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2011 Snuser litt på Nidelv 28 etter lykkelig bekjentskap med Nidelv 26; kanskje først og fremst for å få litt mer cabin-cruiser og romsligere akterkabin. Har ikke sett på så mange ennå, men på en 87-modell og den hadde ikke stikkabin. Ser at modeller fra midten av 90-tallet har dette. Noen som vet når den ble introdusert? Et must i denne båten, spør du meg! Se forøvig denne: http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/12447/ Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Ramona Svart 27.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 Nidelv 28 kom med stikkøye på 1987 modeller som ble produsert litt sent det året. De har lysblå stripe. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 27.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 Takker! Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Fusebox Svart 28.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2011 Om det er et must kan vel diskuteres. Avhengig av hvor mange som skal være med på tur, kanskje ? ... Vi har -82 modellen, som ikke har denne stikkabinen. Vi har derimot svært god plass til eventuell motor mekking, da jeg kan sitte i forkant for motoren. Stikket har vel en tendens til å bli brukt som lagerplass for diverse? Akkurat det er jo slett ingen ulempe, med bedre stueplass. Likevel, jeg har vurdert å bygge dette stikket i vår, men kan ikke helt se at nytteverdien er så stor... Vi er forøvrig en familie på 4 i båten. Vi savner den ikke, men har heller ikke hatt anledning til å ha den :-) Kan hende det hadde vært et savn om vi hadde hatt noe slikt før ;-) Har forøvrig nevnte Nidelv 28 til salgs, selv om ingenting har havnet på Finn.no enda. Må lakke litt hist og her før den presenteres :-) Om du vil ha den, så må du si fra fryktelig fort, ellers så ryker jeg på ankervinsj til den i ettermiddag, hehe. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 28.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2011 Jeg synes denne stikkabinen er genial - iflg Nidelv kom visst den i 1988 og dette designet beholdt de fram til 1999, da toalettrommet ble utvidet. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Elmer Svart 28.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2011 Hei! Som lykkelig eier av en Master 820, kan jeg skrive under på at stikkøye er genialt! Utolig deilig å ha 4 faste køyer uten å måtte re opp i salongen. Har du mulighet bør du absolutt prøve å få tak i den modellvarianten. Vet du hvor bred denne stikkøyen er? Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 28.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2011 Nå har jeg kun vært ombord i 1 Nidelv 28 og den var uten stikkøye. Dette er ingen dobbelkøy; sålangt jeg vet, men en bra køye for 1 voksen person. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.