Jump to content

Når introdusert Nidelv stikkøye i Nidelv 28?

Bergen dørk

Recommended Posts

Snuser litt på Nidelv 28 etter lykkelig bekjentskap med Nidelv 26; kanskje først og fremst for å få litt mer cabin-cruiser og romsligere akterkabin. Har ikke sett på så mange ennå, men på en 87-modell og den hadde ikke stikkabin. Ser at modeller fra midten av 90-tallet har dette.

Noen som vet når den ble introdusert? Et must i denne båten, spør du meg!

Se forøvig denne:

http://www.nrk.no/nett-tv/indeks/12447/

mvh Bergen Dørk

Om det er et must kan vel diskuteres. Avhengig av hvor mange som skal være med på tur, kanskje ? ...

Vi har -82 modellen, som ikke har denne stikkabinen. Vi har derimot svært god plass til eventuell motor mekking, da jeg kan sitte i forkant for motoren. Stikket har vel en tendens til å bli brukt som lagerplass for diverse? Akkurat det er jo slett ingen ulempe, med bedre stueplass. Likevel, jeg har vurdert å bygge dette stikket i vår, men kan ikke helt se at nytteverdien er så stor... Vi er forøvrig en familie på 4 i båten.

Vi savner den ikke, men har heller ikke hatt anledning til å ha den :-) Kan hende det hadde vært et savn om vi hadde hatt noe slikt før ;-)

Har forøvrig nevnte Nidelv 28 til salgs, selv om ingenting har havnet på Finn.no enda. Må lakke litt hist og her før den presenteres :-)

Om du vil ha den, så må du si fra fryktelig fort, ellers så ryker jeg på ankervinsj til den i ettermiddag, hehe.

Hei! :smiley:

Som lykkelig eier av en Master 820, kan jeg skrive under på at stikkøye er genialt! Utolig deilig å ha 4 faste køyer uten å måtte re opp i salongen. Har du mulighet bør du absolutt prøve å få tak i den modellvarianten. Vet du hvor bred denne stikkøyen er?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...