skibsplast ohoi Startet 27.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 27.Mars.2011 Jeg har stor sans for Skibsplast sine båter, men jeg undres på om Skibsplast 690 er verdt en prisforskjell på 200 000 kontra en Skibsplast 660. Hva mener dere? noen med erfaring fra begge båtene? Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Skvulpen Svart 27.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 27.Mars.2011 (redigert) Har bare erfaring fra 660 som jeg har nå, men kunne godt tenkt meg 690. Den ene foten ekstra som skiller disse båtene er kostbar ja, det ser man også på andre båtmerker. Men den gjør båten større på "alle kanter" for å si det slik. Pga en fot ekstra får du en romslig forkabin med separat toalettrom, samtidig som både takhøyde under kabin og kalesje blir bedre. Uteplass også betraktelig større i 690. Egenskapene i sjøen vil vel også bli mye bedre vil jeg anta, mer "storbåtfølelse", kjekt hvis du er langt av gårde og det blåser opp på hjemtur ... Blir nok til syvende og sist snakk om behovet, 200.000 er mye penger, men gjør at du tar steget opp fra en daycruiser til en weekendcruiser, kanskje? Redigert 27.Mars.2011 av Skvulpen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 28.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2011 Ser et forskjellen lett blir fra "stor" daycruser til "liten" weekendcruser. Det ser ut som markedet for begge båtene er trått nå i vinter, har ikke registrert noe salg på disse båttypene på en stund. Hvordan holder de seg i pris? Er en 660 til 400 000 lettere å selge enn en 690 til 600 000? Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
DIYglenn Svart 28.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2011 Er enig i det som sies ang daycruiser vs. weekendcruiser. 690 er litt større på alle måter. For meg ser den også høyere ut, som kanskje gjør at den tåler mer sjø. Men igjen er det vel 50% økning i pris i forhold til 660, og forbruk etc. øker en liten smule også. En får bare vurdere bruksområde etc. Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 29.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2011 Ser det ligger noen 07 modeller 690 på finn.no. Er det noen som vet hva du måtte betale for denne båten i 07? Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Goran Svart 31.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2011 Jeg kikket lenge på 660 før jeg endte opp med en 690. Svaret på spørsmålet ditt er JA! Alt er bare større og romsligere. Plass til flere. Ekstra køy i stikkabinen og eget toalett. 660 ble jo utviklet i 1997 og 690 ble utviklet i 2007 så litt har de vel lært på sørlandsfabrikken på 10 år. 690 var jo også første båt med det nye (og bedre) skroget og designet som de nå viderefører på de nyeste modellene. Se på nye 660 og 605 f.eks. De har mange fellestrekk med 690. De gamle skrogene til Skibsplast var aldri kjent for å like seg i noe særlig høy sjø, det har de forbedret på nye. Jeg antar her at du tenker på forrige modell av 660, ikke den helt nye? Jeg vurderer å selge min, så gi en lyd hvis interessant. Jeg blir garantert billigste på nett. Sitér dette innlegget Selco 11`- Yamaha 15 - Hawk 330 - Yamaha 15 - Askeladden 3050 - Johnson 60 - Rio 550 - Johnson 60 Yamarin 4510- 40 hk Yamaha[/b]Skibsplast 690 - 2,8L Mercruiser Sertifikat: D4 - ROC Link to post
Bergen dørk Svart 1.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 1.Februar.2014 Fikk du solgt Skibsplasten din? Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.