Jump to content

Gul farve på skroget..

Leif T. Røbekk

Recommended Posts

Syre! Saltsyre går fint, oksalsyre ellerr sitronsyre er mildere men gjør samme jobb. 10% oppløsning pleier å holde. Smør på, vent 10-15 minutt, spyl av. Vask godt med såpe og mye vann etterpå. Du tror det ikke før du får sett det...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Jeg brukte saltsyre på en jiff Våtmopp med teleskopstang. vernebriller er lurt.

Jeg helte rett fra flasken på mobben, påførte på båtsiden i ca 3 meters bredde og spylte av med rent vann. Knallhvitt med en gang.

Kjøpte 30% saltsyre på Jernia og det koster nesten ingenting i forhold til langt mindre effektive remedier til båt.

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Til dette bruker jeg Hempel sin Gelcoat Cleaner. Smøres på og spyles av. Behøver ikke engang bruke hansker når du jobber med produktet.

Produktet er kjempe flott, og jeg har brukt det mange ganger. Men jeg vil fraråde om å ikke bruke hansker. Dette er oksalsyre og det svilr godt på hendene og nedover armene om du får det på deg. I fjor glemte jeg hanskene hjemme, og skulle bare...Det har jeg ikke lyst til å oppleve igjen.

I tillegg til at alle syrer vil svi og etse bar hud, så er oksalsyre også giftig. Jeg bruker saltsyre til den gule randen.

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...