Sjøogvind Startet 28.Mars.2011 Del på Facebook Startet 28.Mars.2011 (redigert) Tenker å gjøre det når jeg finner meg en båt. Er det risikabelt å bore hull i dørken? Redigert 28.Mars.2011 av baatfjoms (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 28.Mars.2011 Del på Facebook Svart 28.Mars.2011 Bare hvis den ligger på sjøen.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Sjøogvind Svart 28.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2011 Bare hvis den ligger på sjøen.... Hehe det kan nok være smart å ta den opp på land først. ;) Sitér dette innlegget Link to post
DIYglenn Svart 28.Mars.2011 Del på Facebook Svart 28.Mars.2011 Jeg har giveren på hekken på min Lowrance X51. Finnes givere som kan støpes i skroget, men da må du passe på å ikke ha luft mellom. Og det må være helt på det ytterste skroget for OK effekt. Jeg har bare en enkel skjærgårdsjeep jeg bruker den på, og giddet jeg ikke å ta meg bryet med å gjøre annet enn hekkmontering. Men på en 20 foting vi har i familien har vi en som står helt i bunnen. Denne ble støpt med et stoff som det ikke ble dannet så mye luftbobler i, dermed god kontakt direkte med skroget. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 28.Mars.2011 Del på Facebook Svart 28.Mars.2011 (redigert) Bare hvis den ligger på sjøen.... En venn av en kjenning borret hull i skroget under vannlinjen mens båten lå på sjøen. Han ble litt forskrekket da han kom gjennom, etter hva jeg skjønte. Vedkommende var selvsagt svensk... Redigert 28.Mars.2011 av Sjøtunga (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Hansi Svart 28.Mars.2011 Del på Facebook Svart 28.Mars.2011 Er det risikabelt å bore hull i dørken? Helt uproblematisk når båten ligger på land vel å merke. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøogvind Svart 28.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Mars.2011 Jeg har giveren på hekken på min Lowrance X51. Finnes givere som kan støpes i skroget, men da må du passe på å ikke ha luft mellom. Og det må være helt på det ytterste skroget for OK effekt. Jeg har bare en enkel skjærgårdsjeep jeg bruker den på, og giddet jeg ikke å ta meg bryet med å gjøre annet enn hekkmontering. Men på en 20 foting vi har i familien har vi en som står helt i bunnen. Denne ble støpt med et stoff som det ikke ble dannet så mye luftbobler i, dermed god kontakt direkte med skroget. Vil gjerne få så god mottakelse som mulig, og da må jeg bore hull. Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 28.Mars.2011 Del på Facebook Svart 28.Mars.2011 Spørs hva du har under dørken ? MVH Gutek Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 28.Mars.2011 Del på Facebook Svart 28.Mars.2011 Jeg har B60 gjennomgående svingere på begge båtene mine. Måtte da borre 60mm hull i skrogene. Smart å borre et pilothull med en tynn borr for å sjekke at lokasjonen en har valgt er korrekt for begge sider, lettere å tette et 2mm hull enn et 60mm hull hvis det er på feil plass. Har jo også mulighet til å justre senter noen cm og fortsatt holde pilothullet innenfor 60mm hullet. Men jeg gjorde som anbefalt over, borret mens båten lå på hengeren og ikke mens den var på vannet Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 29.Mars.2011 Del på Facebook Svart 29.Mars.2011 En venn av en kjenning borret hull i skroget under vannlinjen mens båten lå på sjøen. Lurer litt på hvor tankene var, før, under og etter den handlingen Jeg har hatt både innvendig, hekkmontert og gjennomgående montasje på mine båter. Av disse var den på undersiden klart best. Har to ganger klart å skade festet ved hekkmontasje, men så er jeg litt distré. Du finner mer om temaet her og her Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Lazyjack Svart 29.Mars.2011 Del på Facebook Svart 29.Mars.2011 En venn av en kjenning borret hull i skroget under vannlinjen mens båten lå på sjøen. Han ble litt forskrekket da han kom gjennom, etter hva jeg skjønte. Vedkommende var selvsagt svensk... Jeg har også hørt den historien men såvidt jeg skjønte var vedkommende ikke svensk men fra Haugesund:-) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 29.Mars.2011 Del på Facebook Svart 29.Mars.2011 (redigert) Vedkommende jeg tenker på var helt klart svensk, men det forundrer meg for så vidt ikke at en haugesynder også kunne ha funnet på noe sånt. For en karmøybu er det derimot helt utenkelig Er du forresten helt sikker på at vedkommende ikke var fra Oslo? Redigert 29.Mars.2011 av Sjøtunga (see edit history) Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Lazyjack Svart 30.Mars.2011 Del på Facebook Svart 30.Mars.2011 Er du forresten helt sikker på at vedkommende ikke var fra Oslo? Definitivt ikke Oslo nei Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.