gps Startet 28.Mars.2011 Del på Facebook Startet 28.Mars.2011 Jeg har planer om å hente en båt der til Palmehelga. Pleier isen å ligge så sent som 15 april. Har planer om å seile 550NM i påskeuka. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 28.Mars.2011 Del på Facebook Svart 28.Mars.2011 pleier gå halveis i april Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 28.Mars.2011 Del på Facebook Svart 28.Mars.2011 Som Andersb sier: ca midten av april. Vi har båtplass i østre hals p Nesøya, inne i der bruker isen å gå mellom 7 og 15. Litt avhengig av temp og vindretning. I sandvika går den nok vanligvis noe før. Men tror nok at den i år kan ligge lenger. Vi var utpå isen forrige helg gikk til et lite stykke utenfor ulykkesskjær. Var 60-70 cm tykk is inne i halsbukta. Trygve Sitér dette innlegget Link to post
gps Svart 29.Mars.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Mars.2011 Auda, da kan det spøke for å starte hjemseilingen 15 april. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 29.Mars.2011 Del på Facebook Svart 29.Mars.2011 Ja, det ser ikke bra ut i det heletatt! Nesten så man blir beskymret for sjøsetting helgen før påske. Ligger i opplag på ved Ormsundbrua og det er jo greit tykk is rundt Ormøya og Malmøya også ! Ser det er meldt 10 grader på dagtid til helgen og 3 plussgrader om natta. Det hjelper! Krysser fingre! Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 29.Mars.2011 Del på Facebook Svart 29.Mars.2011 jeg sjøsetter uka etter påsken for å safe, fjolls til fjells i påsken! :) Sitér dette innlegget Link to post
SiA Svart 29.Mars.2011 Del på Facebook Svart 29.Mars.2011 Hei! Hvis du lurer på noe angående isen ved Sandvika kan du ringe Bærum Kommune på 800 81 818, der får du antagelig svar! Hilsen Sindre Sitér dette innlegget Link to post
Aldebaran Svart 29.Mars.2011 Del på Facebook Svart 29.Mars.2011 Her er en sammelingning av sjøvannstemperaturen på 1 mers dybde i Leangbukta for denne vinteren og den forrige. (kilde www.leangbukten.no) Jeg tror isen i fjorden blir liggende lenger enn normalt iår. Sitér dette innlegget Link to post
CB. Svart 29.Mars.2011 Del på Facebook Svart 29.Mars.2011 Huff da, dette ser ikke lovende ut. Sitér dette innlegget Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport Link to post
andersb Svart 29.Mars.2011 Del på Facebook Svart 29.Mars.2011 kompiser var og dykket i helgen, de meldte om vann som holdt +1c... og at det var kaaaaaaldt. Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 29.Mars.2011 Del på Facebook Svart 29.Mars.2011 I dag, den 29. mars var isen fortstt gangbar med kommunens "julebusker" utover. Tror det betyr at isen kommer til bli liggende til slutten av april. Sitér dette innlegget Link to post
etterde Svart 7.April.2011 Del på Facebook Svart 7.April.2011 Hei - noen som vet hvordan det går med issmeltingen i Vestre Halsbukta? Går isen til påske? Sitér dette innlegget Link to post
SiA Svart 7.April.2011 Del på Facebook Svart 7.April.2011 På vei fra jobb i dag så det ut som om om det er rimelig råtten is i mot Kalvøya, og det så ut som om det er mulig å komme til den nye gjestebrygga i utløpet av Sandvikselva. Hilsen Sindre Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 7.April.2011 Del på Facebook Svart 7.April.2011 Hei - noen som vet hvordan det går med issmeltingen i Vestre Halsbukta? Går isen til påske? Kjørte der i går kveld og la merke til at det var delvis åpent vann. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
bare lek(k)er Svart 7.April.2011 Del på Facebook Svart 7.April.2011 Isen i løpet ut fra Samdvikselva gikk i formiddag. Vestre hals var islagt inn mot bryggene, men åpent lenger ut, ser yr varsler endel nordavind fra utpå dagen i morgen, kan vel kanskje røske opp litt :) Trygve Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 7.April.2011 Del på Facebook Svart 7.April.2011 var der nå, tipper den har gått innen 3-4 dager med likt vær, fra bak kalvøya og ut var det åpent. frognerkilen, bygdøy osv var isfrie i dag! Sitér dette innlegget Link to post
gps Svart 7.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2011 Det var kjempegode nyheter. Høres ut som det går bra å få hentet båten til Palmehelga nå. Sitér dette innlegget Link to post
Mats-gh11 Svart 7.April.2011 Del på Facebook Svart 7.April.2011 var der nå, tipper den har gått innen 3-4 dager med likt vær, fra bak kalvøya og ut var det åpent. frognerkilen, bygdøy osv var isfrie i dag! Var der idag jeg også og det er ikke tykk is akkurat, og fra kalvøybroen og utover er det isfritt. Satser på å sjøsette tidlig jeg og Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 7.April.2011 Del på Facebook Svart 7.April.2011 Som sagt på en annen tråd her, så er Holtekilen i ferd med å sprekke opp nå. Innerst har isen gått, og med vinden nå så presses isen innover og da sprekker den opp. Er litt mer skeptisk til Lakseberget og området der, ser ganske tykt ut enda, ihvertfall fra avstand. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Mats-gh11 Svart 7.April.2011 Del på Facebook Svart 7.April.2011 Som sagt på en annen tråd her, så er Holtekilen i ferd med å sprekke opp nå. Innerst har isen gått, og med vinden nå så presses isen innover og da sprekker den opp. Er litt mer skeptisk til Lakseberget og området der, ser ganske tykt ut enda, ihvertfall fra avstand. Da ble det ikke tidlig sjøsetting likevel, har båtplassen langt inne på lakseberget Når tror dere at isen går der? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 7.April.2011 Del på Facebook Svart 7.April.2011 som sagt, jeg var der, med været meldt i morgen og lørdag osv tipper jeg den går i helgen, betting start now! :) lover ikke spesielt godt for påskeferien min på fjellet dette.. Sitér dette innlegget Link to post
Havgap Svart 8.April.2011 Del på Facebook Svart 8.April.2011 Åpent omtrent mellom Borøya og Kalvøya.. Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 19.Mars.2012 Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 Hvordan er isforholdene i Sandvika nå ? Sitér dette innlegget Link to post
SuperGnisten Svart 19.Mars.2012 Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 Kan vel umulig være veldig tykk i år.. Den har begynt å krype ut fra land rundt kalvøya.. (satser på at den er bort om 2 uker..!) Sitér dette innlegget sol + øl + seiling -regn = en god sommer.. Link to post
Fusebox Svart 19.Mars.2012 Del på Facebook Svart 19.Mars.2012 Hmm. Hvis ikke isen vet sitt eget beste og forsvinner innen søndag, så kommer jeg og heller på varmt vann. Da kommer jeg nemlig med båten min Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.