Jump to content

Har noen anbefaling til ok luftkompressor?

Svaap

Recommended Posts

Kjøpte en frå Biltema i fjor, og den fungerer fint.

Kompressor 55-150

Eg har brukt den mykje til eksentersliping, noko som krev mykje luft, og det har den klart fint.

Den kan koplast om slik at den kan nyttast både på 230V og 400V, slik også dei fleste andre 3-fase kompressorer kan.

Einaste ulempen er at den ved 230V treng ein treg 16 ampere kurs aleine for å klare starten.

Har en billig italiensk sak med 200liters tank, og en fas motor på et par kW eller så... helt grei, kjøpte den i 2004, og den rusler ennå... men er vel ikke så mye brukt da...

Redigert av Sydvesten (see edit history)

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Kjøpte for noen år siden den største 1 fas kompressoren fra Moeco.no i Bergen , det er en 2 sylindret kompressor med 100 liters tank og 10 kg. trykk . Mener vel at jeg fikk betydelig mye mer for pengene enn på Biltema . Fungert veldig bra i alle år etter at jeg fikk trukket til toppene (italiensk) , kraftig og god kompressor som holder koken lenge .

Oppgitte data er vanskelige å sammenligne , men personlig mener jeg det er viktig med en kompressor som gir opptil 10 kg , du får gjort mye godt arbeid før du er nede på 8 kg som er vanlig på veldig mange kompressorer .

Har selv en Kaeser Premium 250/40, og kan anbefale merket. Koster endel mer, men vanvittig god kvalitet. Min kommer nok til å gå i arv.

Skal du ha en som skal kunne drifte kontinuerlig, er ikke hobbykompressorer noe du skal benytte penger og energi på. Senker du kravet litt og ser om du kan benytte elektroverktøy til mer kontinuerlige operasjoner derimot, vil du fint kunne greie deg med en i biltema-kvalitet til intermittent drift.

Redigert av rago63 (see edit history)

....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...