Jump to content

Mye betalte du for kalesjereparasjon?


Polarn

Recommended Posts

Jeg byttet fem glidelåser, fikk sydd på en ny 5cm kant nede på kalesjen bak, sydde over flere sømmer og betalte 16-1700,- for dette. Da fikk jeg i tillegg ny hvit kant rundt hele kalesjen gratis, siden de hadde en ny syer som ville øve seg. Om ikke duken hadde vært så elendig så hadde det vært nesten som å få en ny kalesje....

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Er en gubbe på Eidsvoll,han sydde kalesje til en Nordkapp 17,3 vinduer og 4 glidelåser for 6000 ink Mva.

 

Uten bakrute skulle han ha 5 ink Mva.

 

Ellers har jeg bet rundt 400 for små og 800 stort vindu +Mva.Samt 400 +Mva for 2 glidelåser på ca 1.2M

Ekte mannfolk bruker lastebildekk som fendere........

Link to post
Share on other sites

Dersom jeg ikke husker helt feil, så betalte jeg 500 kroner for et nytt plastvindu pluss omsying av alle dårlige sømmer i kalesjen til min Saga27 hos Måløy Båt og Industrisøm for et par tre år siden.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg leverte inn kalesjen på akterdekket og kalesjen over flybrigden på min Viksund 350 hos ASO Kalesjemaker på Vøyenenga (Bærum).

Byttet 1 stk. glidelås, gikk over alle sømmer på begge kalesjer og sydde over der det var nødvendig, vask og impregnering. For dette betalte jeg kr. 2.300,-.

De syr visstnok kalesjene for Nordic Ocean Craft båtene. Holder til i nabobygningen.

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

@Key Freak. Det vzr litt mer overkommelig enn 5-6000,- ja. Hadde heller byttet kalesje jeg da. Trenger å bytte et vindu, en glidelås samt gå over sømmene. Greit å ha litt info å sammenligne priser med. Selv betalte jeg 1500,- hos pakistanern i møllergata på en Joda 24. Der ble alle sømmene gått over og alle vinduer byttet. Kanskje ringe han igjen.

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Ikke så ille, det heller. Jeg fikk oppgitt at vask og impregnering alene kostet drøye tusenlappen. Jeg synes at totalprisen var helt grei. Kalesjen til akterdekket er ikke særlig stor, men den over fly'en er ganske stor. Jeg kjøpte ny kalesje fra Jens Sagen/HH i 2009 til min forrige båt (Baltic). Betalte 11.000....

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Jøss, 11 båtpenger for en kalesje til en Baltic var jo billig. Fikk pris på 13500,- til polarn nå. Greit med flere priser ja. Flere som har erfaringer med rep av kalesje?

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Mener at en slik reparasjon av kalesje ikke burde koste mer enn 1/4 del av kalesjens ny pris. Kunne like godt ha byttet om det hadde kostet halvparten av ny pris.

 

Litt off topic.

 

Har er mitt geniale skyllesystem satt i gang.

Tønne med kaltvann via slange + tappekran nederst. litt røring med svaber så blir det grunndig skyldt. Tapper like mye vann oppi via dusjslangen.

 

skyllesystem.jpg

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Jøss, 11 båtpenger for en kalesje til en Baltic var jo billig. Fikk pris på 13500,- til polarn nå

Det er flere som har kommentert at det var billig, ja. Og jeg kjøpte den i november 2008, når jeg tenker meg om (tok den i bruk i 2009). Husk at finanskrisa nettopp hadde inntruffet da, og de hadde dessuten kalesjen liggende ferdigsydd på lager. Tipper de var interessert i litt omsetning....

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Jeg ser nå at jeg har misfortått 68GT. Trodde først du betalte 5-6000,- for rep av kalesje. Ser nå at det var ny. Beklager dette :sweat:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

Ringte han Eidsvoll karen. Han skulle ha 1200,- for omsying + 400 for ny bakrute. Synes dette hørtes greit ut så jeg leverer kalesjen til han i dag :thumbsup:

Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<--

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...