Vigen Startet 29.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2011 Hei! Har kjøpt badeplattform (todelt type) til min Nidelv 24, og lurer på om noen kan si meg hvor høyt over vannspeilet denne bør monteres. Snekka "setter" seg jo ganske mye under fart, og jeg vil jo gjerne ha plattformen over vannet. Ser andre steder i forumet at innfestingshøyden varierer og håper på tips fra noen som har erfaringer med sin montering. På forhånd takk for tips! Sitér dette innlegget Det er en vesentlig forskjell mellom et åpent sinn og hull i hodet... Link to post
index Svart 29.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2011 Jeg har min plattform 15cm over vannlinjen (har Viksund da, ikke Nidelv), og det er helt klart for lavt! Rundt 25cm vil jeg tippe kan være passe. Min ligger faktisk i vannlinjen når jeg ligger stille med fire personer og bagasje... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Magne A. Svart 29.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2011 Hei, lurte også pa samme når jeg monterte min, jeg så gjennom masse finn-annonser og fant til slutt en passende høyde på bakgrunn av bildene av samme båt samt at jeg hadde en god ide om hvordan det så ut bak båten i fart Sitér dette innlegget Link to post
svalerød Svart 29.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2011 Mulig dette bilde kan hjelpe noe? Sitér dette innlegget Prosjekt: Nidelv 24 Link to post
Vigen Svart 29.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2011 Gjorde som MagneA foreslo og så forskjellige løsninger. Endte opp med ganske høy innfesting for å unngå at plattformen subber under fart. Skal ha dreggkassa bak der også. Ser at løsningen er omtrent identisk med Svalerød`s. (Har fulgt med på Nidelvprosjektet hans så da er det nok ganske så riktig løsning...) Er veldig tidlig i gang med pussen i år så det er ikke umulig at jeg får gjort alt "på blokka" før sjøsetting for en gangs skyld. Takk for tips og råd - Er i gang så det kommer nok flere spørsmål.. Sitér dette innlegget Det er en vesentlig forskjell mellom et åpent sinn og hull i hodet... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.