Jump to content

Badeplattform Nidelv 24 - Monteringshøyde.

Vigen

Recommended Posts

Hei!

Har kjøpt badeplattform (todelt type) til min Nidelv 24, og lurer på om noen kan si meg hvor høyt over vannspeilet denne bør monteres. Snekka "setter" seg jo ganske mye under fart, og jeg vil jo gjerne ha plattformen over vannet.

Ser andre steder i forumet at innfestingshøyden varierer og håper på tips fra noen som har erfaringer med sin montering. :thumbsup:

På forhånd takk for tips!

Det er en vesentlig forskjell mellom et åpent sinn og hull i hodet...

Jeg har min plattform 15cm over vannlinjen (har Viksund da, ikke Nidelv), og det er helt klart for lavt! Rundt 25cm vil jeg tippe kan være passe. Min ligger faktisk i vannlinjen når jeg ligger stille med fire personer og bagasje...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Gjorde som MagneA foreslo og så forskjellige løsninger. Endte opp med ganske høy innfesting for å unngå at plattformen subber under fart. Skal ha dreggkassa bak der også. Ser at løsningen er omtrent identisk med Svalerød`s. (Har fulgt med på Nidelvprosjektet hans så da er det nok ganske så riktig løsning...) :thumbsup:

Er veldig tidlig i gang med pussen i år så det er ikke umulig at jeg får gjort alt "på blokka" før sjøsetting for en gangs skyld.

Takk for tips og råd - Er i gang så det kommer nok flere spørsmål.. :confused:

Det er en vesentlig forskjell mellom et åpent sinn og hull i hodet...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...