Jump to content

Edit History

NilsPils

NilsPils

9 hours ago, bellen said:

Ja, nye biler bruker ekstremt med strøm. Min bil har en dynamo på 110ah og ett batteri på 75ah. Når dynamoen på bilen min røk, så kom jeg meg ca 4 km (3-4 minutters kjøring) før batteriet var så tomt at motoren stoppet. Lysene er vel en av forbrukerene som bruker minst strøm. Setevarmerene bruker nok sikkert bortimot like mye strøm som en teinehaler.

Dette går ikke ihop. Det batteriet må ha vært tilnærmet flatt fra før allerede. Du kan umulig tømme et 75 Ah batteri på 3-4 minutter ved normal kjøring med lys, setevarmere, radio, etc.. Å tømme et slikt batteri på noen minutter tilsvarer et strømforbruk laaangt over det en 110 A dynamo leverer.

NilsPils

NilsPils

9 hours ago, bellen said:

Ja, nye biler bruker ekstremt med strøm. Min bil har en dynamo på 110ah og ett batteri på 75ah. Når dynamoen på bilen min røk, så kom jeg meg ca 4 km (3-4 minutters kjøring) før batteriet var så tomt at motoren stoppet. Lysene er vel en av forbrukerene som bruker minst strøm. Setevarmerene bruker nok sikkert bortimot like mye strøm som en teinehaler.

Dette går ikke ihop. Det batteriet må ha vært tilnærmet flatt fra før allerede. Du kan umulig tømme et 75 Ah batteri på 3-4 minutter ved normal kjøring med lys, setevarmere, radio, etc.. Å tømme et slikt batteri på noen minutter tilsvarer et stømforbruk laaangt over det en 110 A dynamo leverer.

• Create New...