Mariell Svart 31.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2011 (redigert) Det hadde vært morro ja, men får da bare håpe båten er klargjort til den tid! Mariell skal opp noen dager i uke 18. Hun vil defor ikke fremstå som nypolert og skinnende i påska. . Både teak og plast trenger er grundig sjau etter vinteren. Får ta hva jeg rekker over fenderlista fra den 09.04 og frem til jeg går over fjorden. Det jeg ikke rekker nå, får jeg ta i løpet av sommeren. Redigert 31.Mars.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 31.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2011 Halve gleden er å pusse båt utover våren. Vinteren har satt sine spor her også. Men skippern er nyvasket! Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 31.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2011 (redigert) Dobbelt Redigert 31.Mars.2011 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Worry II Svart 31.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2011 Ser at Yr mener det skal bli mellom 5 og 7 plussgrader om natta til helgen (Oslo), det hjelper på ! http://www.yr.no/sted/Norge/Oslo/Oslo/Oslo/helg.html Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 31.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2011 Halve gleden er å pusse båt utover våren. Vinteren har satt sine spor her også. Men skippern er nyvasket! ....og pussa? Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Mariell Svart 31.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2011 Ikke her i allefall. går nå inn i fjerde uka på "non alcoholic beverages". Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
FRI Svart 31.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2011 Skal ned å hente nybåten i Greifswald før påske, kommer nok til å seile innom Koster på vei hjem. Håper og være hjemme Tirsdagen før skjærtorsdag. Så hvis dere ser en ny Hanse og en blid kaptein får dere hilse. Kan hende vi og tar en tur ut til Koster etter at vi har fått stuet ombord en del ting. En ting er sikkert, jeg trenger ikke gå til Strømstad for å bunkre. Da regner jeg med at båten er full av godsaker som skal vare igjenomm sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
Mare Nostrum Svart 31.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2011 Hallo, er det tipstelefonen hos Tollvesnet? Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 10.April.2011 Link til dette innlegget Svart 10.April.2011 Ikke mange dagene til avreise. Yr melder godt vær noe som gjør turen hyggelig. Hadde håpet å kunne sitte på soldekket nedover. Drar torsdg hvis alt klaffer. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Mariell Svart 10.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2011 Regner også med å gå over til Strømstad på Torsdag. Koster på Fredag. Fint D. deck vær meld for Torsdag. Litt mer vind på Fredag. Satser på å få på siste strøket på akterdekk, dør og listene i morgen. Vask i det meldte regnværet tirsdag og polering i solskinn Onsdag. Så er jeg klar. Det var planen pr. idag. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Marida Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 Blir nesten som et BP treff på Koster da. Mulig vi kommer innom. Må sjekke med unga først. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 Veldig stille fra Sætrefolket denne våren. Er det mange av dere som drar til Kostersundet. Det pleier fort å bli 8 - 10 båter og god stemning. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Astor Svart 11.April.2011 Link til dette innlegget Svart 11.April.2011 (redigert) Dobbel Redigert 11.April.2011 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Nor_west Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 Selfølgelig skal vi til Koster i påsken,vi går nedover i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 (redigert) Fra Trygg på Sjøen på Facebook: Gammel kjenning til Indre Oslofjord.RS "Askerbæringen" ble i sin tid skjenket oss av "askerbæringer". Fra helga kommer skøyta fra Stavern og tar stasjon Oscarsborg fordi RS "Stormbull" fortsatt har mye å gjøre på Lofoten. Vår nye flaggskøyte RS "Odin" tar stasjon Stavern for utprøving før hun går nordover til sin stasjon i Honningavåg RS Sundt ser også ut til å være operativ fra Moss og Horn Flyer er visstnok på Skjærhalden. Sånn i tilfelle noen skulle trenge hjelp. Jeg synes det er for kaldt i vannet til å være på vannet i egen båt akkurat nå men dere andre får kose dere på tur. Redigert 12.April.2011 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 12.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 Jeg synes det er for kaldt i vannet til å være på vannet i egen båt akkurat nå men dere andre får kose dere på tur. Hadde ikke tenkt meg i vannet ennå . Morgen dukkerten får vente til vanntemp. passerer 12-13 grader. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Astor Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 (redigert) Er svært glad for ay en skøyte nå kommer på plass på Borgen. Brann og folk i vannet trenger rask respons. At det er 24- timers vakt ombord er svært betryggende. Det første jeg gjør er å legge skøytas mmsi-nummer inn på VHFen i tilfelle..... Redigert 12.April.2011 av Astor (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Balder ll Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 Kosterpåske for oss også ! -Morten Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 Jeg skal også ha Koste påske. Koste bunnstoff. Men god tur til dere. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Tore B Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 Koster og Strømstad står på påskeprogrammet i år. Drar fra vinterhavnen i Oslo på fredag med kurs for Fredrikstad. Kanskje blir det mellomlanding i Horten. Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Spørsmål. Er det noen av dere som er på koster nå i helgen som har hund med dere og har et slik dronsal ? tablett til overs å selge meg, de er fri på alle apotek i Vestfold nå og jeg er ikke sikker på om apoteket i Strømstad har åpent Torsdag/fredag så jeg får skaffet dette. Man må ha dette for å ta med hund hjem igjen fra Sverige nå Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Kort spørsmål siden du er inne på dette, Enzo: Kan man nå ta denne ormekuren selv og fylle ut egenerklæring? Middelet får man vel reseptfritt i svenske apotek? Skal man da ta middelet før innreise til Sverige og i tillegg en gang til etter tilbakekomst til Norge, og innen 28 dager? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 19.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Ble kort Koster påpske på meg. Ligger i Strømstad uten hund. Var litt sent ute med å sjekke i dag. Skal sjekke åpningstid for Skjærtorsdag/langfredag i morgen. Samt om de har de tablettene du etterspør. Normal åpningstid er til 1800 på hverdager og 1500? på lørdag. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Lagavulin Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 ...jeg er ikke sikker på om apoteket i Strømstad har åpent Torsdag/fredag så jeg får skaffet dette. http://www.kronansdroghandel.se/Valj-Apotek/Vastra-Gotalands-lan/Snackan/ Skjærtorsdag er vanlig arbeidsdag i Sverige, se opp for norske rånere i gata i Strømstad. Sitér dette innlegget Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs Link to post
Enzo Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Kort spørsmål siden du er inne på dette, Enzo: Kan man nå ta denne ormekuren selv og fylle ut egenerklæring? Middelet får man vel reseptfritt i svenske apotek? Er vanligvis resept på det i Norge men nå er det disp og dermed reseptfritt, du skriver ut en egenerklæring fra mattilsynet.no og gir tabletten til hunden ved avreise fra Sverige og thats it, pillen virker i 28dager før man skal ta en ny men tok man før man reiste og oppholder seg i Norge så er det null problem Skjærtorsdag er vanlig arbeidsdag i Sverige Glimrende da skaffer jeg det der da om det er reseptfritt der, ellers må jeg på tiggerunde på Koster, men det ordner seg vel Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.