Jump to content

Kosterpåske?

Mariell

Recommended Posts

Jeg kom til Strømstad søndag ettermiddag og gikk derfra mandag ettermiddag. Traff Tine IV, Marida, Mariell og en hyggelig herremann fra Sætre som hadde tatt på seg festhåret for anledningen. Navn er jeg dårlig på men jag satser på at han heter Tor.

Mandag gikk alle med noen timer mellomrom fra Strømstad. Jeg ble liggende midt i fjorden å vente på Chanty før vi gikk gjennom Kostersundet. Vi fant en fin plass på Jutholmen.

Var innom Kostersundet i kveld å besøkte Tine IV. Han lå utenpå Astor og Rem lå utenpå Tine.

Frua kommer på fredag så planen er å gå inn i sundet torsdag eller fredag, men slik det så ut i dag så blir det ikke aktuellt. jeg bærer ikke bikkja over 2- 3 båter for å komme i land. Vi får se hvordan det blir i havnen nærmere helgen.

Hilsen fra oss på en øy i Koster skjærgården. :sailing:

/per

Takk for tipset Astor, men det blir fortiglig for meg å flytte inn i morgen. Jeg og bikkja har det for godt i uthavn. Jeg skal kun flytte inn fordi frua og minstemann kommer på fredag. Svigers er også med fordi de ikke har vært på Koster før. Svigers kjører frua og poden til Strømstad og blir med ferja over, og planen min er da å kunne servere dem en god middag ombord. Svigers er ikke vant til båt så å få de til å gå over et par båter over til min båt ser jeg ikke som noen god løsning.

Vi tar en dag av gangen så ser vi hvordan det ligger an torsdag/ fredag.

Ha en fin tur nordover igjen

/per

Kom inn til Grebbestad i går kveld.

Har aldri tidligere sett i nærheten av så mye båt her i Påsken, som i år.

Helt klart at flere og flere har fått sansen for BåtPåske, samt at Påsken i år er 3 uker senere enn i fjor.

I Strømstad i går begynte det å nærme seg Juli tilstander.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Gikk fra Kostersundet idag kl 1030. Myye båter. Stålmarken fikk overta longsideplassen vår rett utenfor restaurant "Strandkanten"

Gikk direkte til Håøya og nøt havblikk og sol fra flybridge. Ingen tåke hva vi kunne se. Framme 1700, etter en fin seilas i 8 kn

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Tilbake i Strømstad,her går du tørrskodd all over tipper jeg.Men en artig dag idag ,med ungdommen å alle bilane.Blei stille i 18-19,00 tia,da var dem vel slitene å la seg i nærmeste ladestasjon.Knall påske så langt,bar overkropp å kortbuksje er lenge sia jeg kan huske blei brukt i påsken.Imorgen går turen til havna eller back to Horten gjestehavn ;o)))

Tine IV

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Har folket allerede begynt å vende baugen hjemmover? Er lenge igjen av påsken ennå. :easter::giggle:

Blir liggende i Grebbestad fram til Søndag, er blitt noe mindre båt her i dag.

Søndag går vi nordover til strømstad.

Matrosen må hjem med Color line på mandag. Hvor lenge jeg blir borti her vet jeg ikke. Har ikke noe å gjøre i Sandefjord før 04.Mai. Da skal Mariell på land i ett par dager.

Blir muligens noen rolige Koster netter fra mitt i neste uke av, før jeg tusler over fjorden igjen, i løpet av neste helg eller no sånt.

Langtidsvarselet bestemmer når jeg bør være på andre siden av fjorden.

Den friheten jeg for øyeblikket har, er ubetalig og balsam for sjelen.

Fortsatt God Påske :easter:

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Vi ligger også i Grebbestad nå , etter en laaaang seiltur fra Skagen.

Her er det nesten sommer tilstander hva gjelder antall båter. Ser kun ett svensk flagg, og han er norsk moms flyktning med stoor båt . :lipseal:

Samme fenomen var det i Skagen. Fullt av båter, men kun en dansk båt, -resten var norske.

Hvor er svenskene og danskene tro ? Sjøetter de ikke før midtsommer ? :rolleyes:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...