olpi Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 ok! Sitér dette innlegget Link to post
Compromise Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Jeg kom til Strømstad søndag ettermiddag og gikk derfra mandag ettermiddag. Traff Tine IV, Marida, Mariell og en hyggelig herremann fra Sætre som hadde tatt på seg festhåret for anledningen. Navn er jeg dårlig på men jag satser på at han heter Tor. Mandag gikk alle med noen timer mellomrom fra Strømstad. Jeg ble liggende midt i fjorden å vente på Chanty før vi gikk gjennom Kostersundet. Vi fant en fin plass på Jutholmen. Var innom Kostersundet i kveld å besøkte Tine IV. Han lå utenpå Astor og Rem lå utenpå Tine. Frua kommer på fredag så planen er å gå inn i sundet torsdag eller fredag, men slik det så ut i dag så blir det ikke aktuellt. jeg bærer ikke bikkja over 2- 3 båter for å komme i land. Vi får se hvordan det blir i havnen nærmere helgen. Hilsen fra oss på en øy i Koster skjærgården. Sitér dette innlegget /per Link to post
Astor Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Vi går til Strømstad i morgen ved 11 - 12-tiden. Ligger du klar kan du smette inn her. Snakk med rem og Tine. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Compromise Svart 19.April.2011 Link til dette innlegget Svart 19.April.2011 Takk for tipset Astor, men det blir fortiglig for meg å flytte inn i morgen. Jeg og bikkja har det for godt i uthavn. Jeg skal kun flytte inn fordi frua og minstemann kommer på fredag. Svigers er også med fordi de ikke har vært på Koster før. Svigers kjører frua og poden til Strømstad og blir med ferja over, og planen min er da å kunne servere dem en god middag ombord. Svigers er ikke vant til båt så å få de til å gå over et par båter over til min båt ser jeg ikke som noen god løsning. Vi tar en dag av gangen så ser vi hvordan det ligger an torsdag/ fredag. Ha en fin tur nordover igjen Sitér dette innlegget /per Link to post
Mariell Svart 20.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2011 Kronan apotek har vanlig åpningstid Skjærtorsdag 09-1800 De har også DeonsIl, som i Sverige er reseptfritt. Står en kartong bak kassa ved selvbetjeningen. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Hulda Svart 20.April.2011 Link til dette innlegget Svart 20.April.2011 Og Hulda ligger på plassen sin i Kebalviken og nyter en London Porter og en kopp kaffe. Livet kan vanskelig bli bedre. Ski og barmark i den norske fjellheimen må være betydelig oppskrytt. Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 20.April.2011 Link til dette innlegget Svart 20.April.2011 Ser at Kostersundet er populært i påsken. Går fra Ramsö på fredag. Blir det så fullt at det er vanskelig å få plass? Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 20.April.2011 Link til dette innlegget Svart 20.April.2011 Det meldes om relativt mye båt på Ramsø også men det er nok plass til fler Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 20.April.2011 Link til dette innlegget Svart 20.April.2011 Er det bare å stå på dekk og rope båtplassen.no? Sitér dette innlegget Link to post
Zandra Svart 20.April.2011 Link til dette innlegget Svart 20.April.2011 På Ekenes ligger vi tre og fire båter på hverandre på hovedbrygga. Men fortsatt ledige plasser på det nye bryggeanlegget for mindre båter. Stjerneklart og vindstille. Bedre blir det neppe! Sitér dette innlegget Link to post
Enzo Svart 20.April.2011 Link til dette innlegget Svart 20.April.2011 Eller se etter vimpler Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 21.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 (redigert) Kom inn til Grebbestad i går kveld. Har aldri tidligere sett i nærheten av så mye båt her i Påsken, som i år. Helt klart at flere og flere har fått sansen for BåtPåske, samt at Påsken i år er 3 uker senere enn i fjor. I Strømstad i går begynte det å nærme seg Juli tilstander. Redigert 21.April.2011 av Mariell (see edit history) Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Enzo Svart 21.April.2011 Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 Ligger i Strømstad, det er sommerfullt her nå. Var tjukt med tåke og lite vind i dag så vi brukte 6,5time på de 30milene ned fra Tønsberg :) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 21.April.2011 Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 Skjærhalden i dag sammen med Loveboat og Stressless. Åpent i alle butikkene til fruens tilfredshet. Her er det koslig ala TV-serien Hvaler. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Tom Rør Svart 21.April.2011 Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 Skjærhalden i dag sammen med Loveboat og Stressless. Åpent i alle butikkene til fruens tilfredshet. Her er det koslig ala TV-serien Hvaler. Er det folksomt på Skjærhalden nå? Sitér dette innlegget Link to post
Kaskazi Svart 21.April.2011 Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 Ligger på Ramsø, Syd-Koster. Her er det hyggelige folk og mye godt i glassene. Tåka har meldt sin ankomst, men det er på utsiden av båtene. Toscana Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 21.April.2011 Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 (redigert) Er det folksomt på Skjærhalden nå? Hadde de fått ut finger`n og montert et web kamera så kunne jo folk sett hvordan forholdene er der til enhver tid. Redigert 21.April.2011 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 21.April.2011 Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 Passe fullt. Ledige båser og longside. Fikk testet distressoppkall fra Tjøme radio da en båtulykke skjedde like i nærheten. Godt å vite at alt virker som det skal. Husk å nottere ned lengde/bredde fra displayet. Netste gang er kanskje vi nærmest. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 21.April.2011 Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 Gikk fra Kostersundet idag kl 1030. Myye båter. Stålmarken fikk overta longsideplassen vår rett utenfor restaurant "Strandkanten" Gikk direkte til Håøya og nøt havblikk og sol fra flybridge. Ingen tåke hva vi kunne se. Framme 1700, etter en fin seilas i 8 kn Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Tom Rør Svart 21.April.2011 Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 Passe fullt. Ledige båser og longside. Fikk testet distressoppkall fra Tjøme radio da en båtulykke skjedde like i nærheten. Godt å vite at alt virker som det skal. Husk å nottere ned lengde/bredde fra displayet. Netste gang er kanskje vi nærmest. Takk for info! Hva slags ulykke var det? Tom Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 21.April.2011 Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 Tilbake i Strømstad,her går du tørrskodd all over tipper jeg.Men en artig dag idag ,med ungdommen å alle bilane.Blei stille i 18-19,00 tia,da var dem vel slitene å la seg i nærmeste ladestasjon.Knall påske så langt,bar overkropp å kortbuksje er lenge sia jeg kan huske blei brukt i påsken.Imorgen går turen til havna eller back to Horten gjestehavn ;o))) Tine IV Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
baatsman Svart 21.April.2011 Link til dette innlegget Svart 21.April.2011 Takk for info! Hva slags ulykke var det? Tom MOB ulykke. Tragisk, men slikt skjer. Hørte på VHF at han hadde fått propellskader men klarte å svømme i land. Hørte det ble bedt om helikopter hjelp. For håpe at det så bra det kunne. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Mariell Svart 22.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2011 Har folket allerede begynt å vende baugen hjemmover? Er lenge igjen av påsken ennå. Blir liggende i Grebbestad fram til Søndag, er blitt noe mindre båt her i dag. Søndag går vi nordover til strømstad. Matrosen må hjem med Color line på mandag. Hvor lenge jeg blir borti her vet jeg ikke. Har ikke noe å gjøre i Sandefjord før 04.Mai. Da skal Mariell på land i ett par dager. Blir muligens noen rolige Koster netter fra mitt i neste uke av, før jeg tusler over fjorden igjen, i løpet av neste helg eller no sånt. Langtidsvarselet bestemmer når jeg bør være på andre siden av fjorden. Den friheten jeg for øyeblikket har, er ubetalig og balsam for sjelen. Fortsatt God Påske Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Rastløs Svart 22.April.2011 Link til dette innlegget Svart 22.April.2011 Vi ligger også i Grebbestad nå , etter en laaaang seiltur fra Skagen. Her er det nesten sommer tilstander hva gjelder antall båter. Ser kun ett svensk flagg, og han er norsk moms flyktning med stoor båt . Samme fenomen var det i Skagen. Fullt av båter, men kun en dansk båt, -resten var norske. Hvor er svenskene og danskene tro ? Sjøetter de ikke før midtsommer ? Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 22.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2011 Var betydlig mer båt her i går Rastløs. er vel kun Nordmenn som greier å få fikset en 10 dagers friperiode i forbindelse med Påske. For resten av verden er påske en vanlig helg i April, med xtra fri på Fredag. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.