Jump to content

Kosterpåske?


Mariell

Recommended Posts

Det hadde vært morro ja, men får da bare håpe båten er klargjort til den tid!

 

Mariell skal opp noen dager i uke 18.

Hun vil defor ikke fremstå som nypolert og skinnende i påska. . Både teak og plast trenger er grundig sjau etter vinteren.

Får ta hva jeg rekker over fenderlista fra den 09.04 og frem til jeg går over fjorden.

Det jeg ikke rekker nå, får jeg ta i løpet av sommeren.

Redigert av Mariell (see edit history)

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Halve gleden er å pusse båt utover våren. Vinteren har satt sine spor her også. Men skippern er nyvasket! :flag_bp:

....og pussa?

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Skal ned å hente nybåten i Greifswald før påske, kommer nok til å seile innom Koster på vei hjem. Håper og være hjemme Tirsdagen før skjærtorsdag. Så hvis dere ser en ny Hanse og en blid kaptein får dere hilse.

Kan hende vi og tar en tur ut til Koster etter at vi har fått stuet ombord en del ting. En ting er sikkert,

jeg trenger ikke gå til Strømstad for å bunkre. Da regner jeg med at båten er full av godsaker som skal vare

igjenomm sesongen.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Regner også med å gå over til Strømstad på Torsdag. Koster på Fredag. Fint D. deck vær meld for Torsdag. Litt mer vind på Fredag.

 

Satser på å få på siste strøket på akterdekk, dør og listene i morgen.

Vask i det meldte regnværet tirsdag og polering i solskinn Onsdag. Så er jeg klar.

Det var planen pr. idag.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Fra Trygg på Sjøen på Facebook:

Gammel kjenning til Indre Oslofjord.

RS "Askerbæringen" ble i sin tid skjenket oss av "askerbæringer". Fra helga kommer skøyta fra Stavern og tar stasjon Oscarsborg fordi RS "Stormbull" fortsatt har mye å gjøre på Lofoten. Vår nye flaggskøyte RS "Odin" tar stasjon Stavern for utprøving før hun går nordover til sin stasjon i Honningavåg

RS Sundt ser også ut til å være operativ fra Moss og Horn Flyer er visstnok på Skjærhalden. Sånn i tilfelle noen skulle trenge hjelp. Jeg synes det er for kaldt i vannet til å være på vannet i egen båt akkurat nå :smiley: men dere andre får kose dere på tur. Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er for kaldt i vannet til å være på vannet i egen båt akkurat nå :smiley: men dere andre får kose dere på tur.

 

Hadde ikke tenkt meg i vannet ennå :diving: . Morgen dukkerten får vente til vanntemp. passerer 12-13 grader.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

Er svært glad for ay en skøyte nå kommer på plass på Borgen. Brann og folk i vannet trenger rask respons. At det er 24- timers vakt ombord er svært betryggende. Det første jeg gjør er å legge skøytas mmsi-nummer inn på VHFen i tilfelle.....

Redigert av Astor (see edit history)


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Spørsmål.

 

Er det noen av dere som er på koster nå i helgen som har hund med dere og har et slik dronsal ? tablett til overs å selge meg, de er fri på alle apotek i Vestfold nå og jeg er ikke sikker på om apoteket i Strømstad har åpent Torsdag/fredag så jeg får skaffet dette. Man må ha dette for å ta med hund hjem igjen fra Sverige nå

Link to post
Share on other sites

Kort spørsmål siden du er inne på dette, Enzo:

 

Kan man nå ta denne ormekuren selv og fylle ut egenerklæring?

Middelet får man vel reseptfritt i svenske apotek?

 

Skal man da ta middelet før innreise til Sverige og i tillegg en gang til etter tilbakekomst til Norge, og innen 28 dager?

Link to post
Share on other sites

Ble kort Koster påpske på meg. Ligger i Strømstad uten hund.

Var litt sent ute med å sjekke i dag. Skal sjekke åpningstid for Skjærtorsdag/langfredag i morgen. Samt om de har de tablettene du etterspør.

Normal åpningstid er til 1800 på hverdager og 1500? på lørdag.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Link to post
Share on other sites

...jeg er ikke sikker på om apoteket i Strømstad har åpent Torsdag/fredag så jeg får skaffet dette.

 

http://www.kronansdroghandel.se/Valj-Apotek/Vastra-Gotalands-lan/Snackan/

Skjærtorsdag er vanlig arbeidsdag i Sverige, se opp for norske rånere i gata i Strømstad.

Båter: Ibiza 22 Weekender,Ibiza 26 Touring, Bavaria 32 sport, Yamarin 80 DC, nå til salgs

Link to post
Share on other sites

Kort spørsmål siden du er inne på dette, Enzo:

Kan man nå ta denne ormekuren selv og fylle ut egenerklæring?

Middelet får man vel reseptfritt i svenske apotek?

Er vanligvis resept på det i Norge men nå er det disp og dermed reseptfritt, du skriver ut en egenerklæring fra mattilsynet.no og gir tabletten til hunden ved avreise fra Sverige og thats it, pillen virker i 28dager før man skal ta en ny men tok man før man reiste og oppholder seg i Norge så er det null problem

 

 

Skjærtorsdag er vanlig arbeidsdag i Sverige

Glimrende da skaffer jeg det der da om det er reseptfritt der, ellers må jeg på tiggerunde på Koster, men det ordner seg vel

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...