Christensen Startet 31.Mars.2011 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2011 Ønsker kontakt med noen som har nyere utgave av Skarpnes 30 på land, er interessert i å ta bilder av skroget for å sammenligne med min som har "gammelt" skrog, for evt å se om noen av modifikasjonene er overførbare til et gammelt skrog! Fortrinnsvis på østlandet, men jeg er også en del i Stavanger, men der borte ligger vel båtene oftest ute hele året kanskje?? Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Halvor Svart 31.Mars.2011 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2011 Hei! Jeg hadde en 1988 Skarpnes 30 for noen år siden, og den hadde en tanke negativ akterende under vannlinjen. Min kompis hadde en eldre modell som ikke hadde denne løsningen, men ellers var de helt like under vannlinjen. Begge hadde langsgående "slingrekjøler". Du tenkte kanskje på enda nyere enn 1988? Nor Star 950 er vel oppfølgeren til Skarpnes 30, og kanskje fabrikken kan hjelpe deg med tegninger? Har dessverre ingen bilder fra da jeg hadde den på land. Ta kontakt hvis du vil ha mer info om båten. Halvor Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 31.Mars.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2011 (redigert) Hei Halvor! Det var modellen på slutten av 80 tallet jeg sikta til, den med litt annen vinkel i hekken! Redigert 31.Mars.2011 av Christensen (see edit history) Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Christensen Svart 2.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Noen med Skarpnes på land?? Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Vindfang Svart 2.April.2011 Link til dette innlegget Svart 2.April.2011 Hei Jeg hadde en 87 modell som var modifisert til 88 "bæreflate" bak. Det var rett og slett skrudd en syrefast plate på som erstattet den ekstra flaten som 88 har. Jeg sammenlignet med en 88 som lå på sjølyst i Oslo og de ca 50 mm ekstra som denne plata stakk ut veide vel opp for den ekstra flaten. 88 modell eieren likte ikke denne ekstra bæreflaten siden dette medfører en "ennå" våtere båt. Den du har løfter seg mer men det gjør at den "går oppå sjøen" og i mindre grad slår sjøen fram og over båten. Sitér dette innlegget Link to post
Christensen Svart 3.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2011 88 modell eieren likte ikke denne ekstra bæreflaten siden dette medfører en "ennå" våtere båt. Den du har løfter seg mer men det gjør at den "går oppå sjøen" og i mindre grad slår sjøen fram og over båten. Har også planer om å få til ei "sprutlist" en slags chinelist på fremskipet, noen hadde fått til dette med godt resultat tidligere. Tenker da på å skjære ut i et kjernemateriale og støpe inn, evt lage en prototyp i tre som limes på den første sesongen. Sitér dette innlegget Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Vindfang Svart 3.April.2011 Link til dette innlegget Svart 3.April.2011 Hei igjen Som nevnt tidligere her så er nok Nor Star 950 verd å ta en titt på. De nevnte spesiellt dette med mindre våt båt som endring på sin versjon. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.