Jump to content

Sorte striper etter regn på nypolert båt

Viksund Bravo

Recommended Posts

Hei

Polering kan være frustrerende :headbang:

Polerte et lite felt av skroget igår, og det så flott ut der og da. Så kom regnet, og etter 1 dag så det ut som på bildet. Var faktisk finere før poleringen enn det er nå. Også andre plasser jeg polerte igår, har masse sorte renner, og ser ikke ut. Der jeg ennå ikke har polert er det rent og fint etter vasken tidligere. Er det noen av dere som har tips for å unngå dette, eller må en bare leve med det? Red: Noe av bildet forsvant, vet ikke hvorfor...?

baat.jpg

Redigert av Viksund Bravo (see edit history)

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Polerte et lite felt av skroget igår, og det så flott ut der og da. Så kom regnet, og etter 1 dag så det ut som på bildet.

Det er bare en måte å ungå dette på og det er å kjøpe en båt som det ikke renner av :confused:

Høres dumt ut men har du et dekk med noen cm. høy rekke og drenshull så får du ikke sorte renner på skroget. Du vil imidlertid fortsatt få rennene på hytte/overbygg.

Synes du det er drøyt å bytte båt finnes likevel et triks for å redusere problemet og det er å vaske båten før regnvær, alstå slik at båten er ren når regnet kommer. Da blir det betydelig mindre striper enn når det regner på en skitten båt.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...