jada Startet 1.April.2011 Link til dette innlegget Startet 1.April.2011 Les artikkel i Båtliv . Jammen glad jeg har papirkart Sitér dette innlegget Link to post
leopard Svart 1.April.2011 Link til dette innlegget Svart 1.April.2011 Sjekk datoen i dag du Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 1.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.April.2011 leopard skrev On 1.4.2011 at 12.11: Sjekk datoen.. Det er gjort, og det var derfor jeg tok med disse: Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 1.April.2011 Link til dette innlegget Svart 1.April.2011 (redigert) Hehe, lett å gå på den der ! Men det var vel perioder med dårlige sinaler i fjor også, så det kunne jo hende at noe av dette stemte... Redigert 1.April.2011 av Worry II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtunga Svart 1.April.2011 Link til dette innlegget Svart 1.April.2011 På 90-tallet da amerikanerne invaderte Irak første gangen, etter at Saddam hadde rullet inn i Kuwait, skjedde nettopp dette. Da var det definitivt ingen aprilspøk... Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
jensemann2 Svart 1.April.2011 Link til dette innlegget Svart 1.April.2011 den var dårlig den :P Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 1.April.2011 Link til dette innlegget Svart 1.April.2011 Sjøtunga skrev On 1.4.2011 at 13.28: På 90-tallet da amerikanerne invaderte Irak første gangen, etter at Saddam hadde rullet inn i Kuwait, skjedde nettopp dette. Da var det definitivt ingen aprilspøk... En liten korreksjon: Den gang var signalene for sivilt bruk av GPS belemret med såkalt SA degradering slik at unøyaktigheten fort kom opp i noen hundre meter dersom en ikke hadde DGPS som jeg hadde og kunne operere med 10-15 meters nøyaktighet. Det amerikanerne gjorde var faktisk det motsatte av hva du sier, de slo av SA degraderingen da de ikke selv hadde nok militære GPS'er og måtte bruke vanlige sivile modeller. Jeg så faktisk et bilde av en soldat med en Garmin GPS75 (som jeg faktisk selv har en operativ modell av) sittende på en tanks og sjekke posisjonen sin! Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøtunga Svart 1.April.2011 Link til dette innlegget Svart 1.April.2011 Lars H. skrev On 1.4.2011 at 13.53: Det amerikanerne gjorde var faktisk det motsatte av hva du sier, de slo av SA degraderingen da de ikke selv hadde nok militære GPS'er og måtte bruke vanlige sivile modeller. Er du sikker på dette? Jeg mener å huske at de slo av denne degraderingen noen år før, men slo den på igjen i forbindelse med Gulfkrigen, men jeg skal ikke banne på at det er riktig. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
Lars H. Svart 1.April.2011 Link til dette innlegget Svart 1.April.2011 (redigert) Ja, det er jeg sikker på. SA degraderingen ble slått av 1 mai 2000. Her litt om historien til GPS frem til 2005. Der står det bl.a. 1990 - 1991 Temporal deactivation of the selective availability (SA) during the Gulf war. In this period civil receivers should be used as not enough military receivers were available. On July 01, 1991 SA is activated again. 01.05.2000 Final deactivation of the selective availability and therefore improvement of the accuracy for civilian users from about 100 m to 20 m. Lars H. Redigert 1.April.2011 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Sjøtunga Svart 1.April.2011 Link til dette innlegget Svart 1.April.2011 Greit. Da husket jeg feil. Sitér dette innlegget Et fyselig, humsk, hyrlig, smakelig, forskamma og behøvla tyske med fattelig mange bønhørlige lemper. Bruker kun kvemsord på BP! Link to post
olpi Svart 1.April.2011 Link til dette innlegget Svart 1.April.2011 Har nok rett han Lars`n. Var i Gulfen selv... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.