nitesu Startet 1.April.2011 Link til dette innlegget Startet 1.April.2011 Hva er riktig dimensjon på fortøyning? Båten er 42 fot.13 tonn. Sitér dette innlegget Nils Terje Sundberg Link to post
lgboat Svart 1.April.2011 Link til dette innlegget Svart 1.April.2011 (redigert) Skal du bli med flytebrygga når den går i stormen, bør du opp i 22mm trosse. Ellers holder vel 16mm tau med gode rykkdempere. Minst 4 fortøyningspunkter, helst 6. Har sett noen med 4 i brygga foran på baugen og ikke noe i hekken; da blir utriggerne utsatt for hardere belastning ytterst. Ligger du longside, bør du ha for- akter og to spring, alt i min. 18mm trosse. Redigert 1.April.2011 av lgboat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 1.April.2011 Link til dette innlegget Svart 1.April.2011 16mm på 13 tonn? Jeg har 18mm på min på under 4 tonn og ville ikke hatt noe mindre. På såpass stor båt som 42 fot så ville jeg ikke hatt noe mindre enn 22mm i alle fall... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.