Jump to content

Fikk så lyst på trebåt. noen som vil bytte?

glalaksen

Recommended Posts

Lewind. Jeg har nok lyst på en som er litt større.

Index Jeg har sittet og lurt på innvendig tredørk og motorkasse i tre i steden for den som er der i dag i glassfiber og med ei stor mercedesstjerne på. Men det blir nok ikke trebåt av den grunn :)

Lewind: Det er egentlig en kjekk båt skål gå i 12-13 knop, men jeg har ikke fått målt dette. Vi har to små unger og da blir den akkurat litt for liten til overnattingstur. er en mercedes på inntil 42 hk eller noe slikt. og vribar propell og som du ser mesan. Men når min bedre halvdel ønsker større båt og jeg gjerne vil ha noe i tre så må man jo kikke litt rundt :)

Trikola: hehe tror du det går over, mener å ha sett at de fleste er nokså uhelbredelige.

hvorfor fikk du lyst på trebåt? har hatt mange trebåter selv jeg,men kunne aldri tenkt meg det i gjen nå lenger. har ikke tenkt å diskutere for eller i mot hær,men hvis du kunne tenkt deg trebåt fordi du er virkelig intresert i å holde den i stand,bruke tid på å pleie den etc så skjønner jeg deg. en fin trebåt er virkelig et fint skue,men en svartgul soppbefengt balje er tilsvarende trist skue syns nå jeg da. syns båten du har har fin stil jeg! men den fortjener en mer avslappet farge... la den få en dusere farge og innred den med fine tredetaljer så blir alt bra vettdu.

Redigert av salti (see edit history)

.... syns båten du har har fin stil jeg! men den fortjener en mer avslappet farge....

Slik kan det også gjøres..

robaat_a_medium.jpg

robaat_b_medium.jpg

...plastfering som er malt til "trebåt". :thumbsup:

Bordganger, saum og kvister er malt. :yesnod:

Krokede ror gjere lang fjord.

Mvh, "Minitrawler" Hallais

Salti: Du har helt rett angående farge osv. Kalesjen er knapt nok brukbar som mal vil jeg tro. Fargen har vi planer om å gjøre noe med til sommeren. Lurer på å fjerne kalesjen helt og lage tett bakvegg. Hvis vi beholder båten så blir det nok tredørk, motorkasse i tre osv.

"problemet" med båten er at den er litt for liten til å overnatte fire stykker i og sambo vil ha noe større ved kryssing over til feks. Lofoten. Jeg ønsker meg mer dekksplass og en båt jeg bruke som gruppe2 båt etterhvert.

Grunnen til at jeg fikk akutt lyst på trebåt var fordi jeg satt og leste trebåttråden her inne. Er oppvokst med trebåter og vet hvor mye jobb det er. Enda et moment er at jeg får mer båt for pengene hvis jeg går for tre, tror jeg.

Hallais: hvis du sier at hele båten er av plast så er jo det utrolig kult, og litt harry hehe. Mest kult og veldig orginalt. Finnes der flere bilder og hvem har lagd den osv?

jgh: Det der var jo en fin båt til en rimelig penge, men tror ikke jeg blir fornøyd med dekksplassen på den der. Ønsker meg mer sjark enn snekke.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...