Jump to content

Spesiell baug på Halco 29

Asbjørn2

Recommended Posts

Jalla og jalla....

Kan kanskje ha noe med det å gjøre at ved å flytte det oppå etterlater en masse hull i dekket? For alt jeg vet er det festet på undersiden av fordekket med mutre? Mye som må taes ned for å komme til?

Trenger vel heller ikke være redd for å bøye dette hvis vinden smører båten i kaien siden de er innenfor påbygget?

Redigert av Gudrun (see edit history)
  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...

Denne var kjekk, skal ha halcoen på land til høsten for nedpussing og lakking og da vurderer eg om eg skal legge denne oppgraderingen til på listen.

Vist så skjer så ville eg flytte rekka opp på kanten. Har også lurt på om eg skal forlenge fb,n litt bakover så att det vert litt bedre plass der og samtidigt også flytte/heve targabøylen litt for bedre tilkomst til fb,n. Er det noen som har gjort dette eller har forslag til løsning ??

Kanskje rekken bare burde kuttes ut? Skansekledningen er vel høy nok i seg selv, når det gjelder drenering om det blir spurt etter lengre opp er vel ikke det ne problem da vannet l renner bak og ut

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Utsjånaden frå utsida var veldig fin då, men skyggjer vel kansje litt for usikten frå cabinen.

Westcraften min vart levert med svinerygg orginalt med baugrekke oppå.

img_1136.jpg

img_1129.jpg

img_1164.jpg

Drenering er ikkje noko tema, heller ikkje stabilitet. Men bør festast godt. Har ei historie om ein lignande båt som min, langt ute i øyane der vest som gjekk med posten og som skyssbåt, dei fleste andre båtane hadde søkt havn men han gjekk no ruta si. Så gjekk han inn i ein brottsjø og han såg svineryggen for over styrehustaket og rekna med at den var for`n på sjøen men svineryggen hadde lagt seg rundt masta den. Trur den vart støypt på etterpå.

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

• 6 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...