Asbjørn2 Startet 2.April.2011 Link til dette innlegget Startet 2.April.2011 Kom over denne Halcoen på Finn: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=27697373 Jeg har sett 10-15 Halcoer, dette er den første jeg ser med denne spesielle baugen, er dette noe hjemmelaga greier, eller er det originalt? Sitér dette innlegget Link to post
gunped Svart 3.April.2011 Link til dette innlegget Svart 3.April.2011 (redigert) Mange Halco 29 i nordnorge har fått påsatt svinrygger i aluminium.En klar forbedring både utseende og bruksmessig da de har en noe lav og smekker baug. Redigert 3.April.2011 av gunped (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Frittalande Svart 3.April.2011 Link til dette innlegget Svart 3.April.2011 Orginalt eller ei. Den baugen tiltalte i alle fall meg;) Sitér dette innlegget Evrybody can be tough.... .........in a distance..! -FDU2- Link to post
M/S AIOLOS Svart 3.April.2011 Link til dette innlegget Svart 3.April.2011 Den baugen gav jo båten et skikkelig løft, flott er den. Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 3.April.2011 Link til dette innlegget Svart 3.April.2011 Enig, den baugen gjorde seg på båten. Ble liksom mer skip ut av det. Eneste jeg reagerte på var at ikke rekke støttene var flyttet opp på "svineryggen". Så litt jalla ut, med rekka plassert på innsiden. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
Medusa Svart 3.April.2011 Link til dette innlegget Svart 3.April.2011 Denne oppbyggingen av baugen, er det dette som kalles for "skanse"? Sitér dette innlegget Link to post
Gudrun Svart 3.April.2011 Link til dette innlegget Svart 3.April.2011 (redigert) Jalla og jalla.... Kan kanskje ha noe med det å gjøre at ved å flytte det oppå etterlater en masse hull i dekket? For alt jeg vet er det festet på undersiden av fordekket med mutre? Mye som må taes ned for å komme til? Trenger vel heller ikke være redd for å bøye dette hvis vinden smører båten i kaien siden de er innenfor påbygget? Redigert 3.April.2011 av Gudrun (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 3.April.2011 Link til dette innlegget Svart 3.April.2011 Hmm, nå fikk eg enda en ide. Blir nok aldri ferdig med halcoen.... Sitér dette innlegget Link to post
Ingvarjg Svart 10.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 10.Desember.2012 Trådløft. Noen som har et bilde av dette? Annonsen det er linket til i første innlegg er slettet. Sitér dette innlegget Link to post
Asbjørn2 Svart 25.Desember.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2012 Her har du bildene: Sitér dette innlegget Link to post
Ingvarjg Svart 25.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2012 Stilig! Takk for at du la dem ut! Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 25.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2012 Hvordan fungerer dette i motsjø? Er det nok drenereing eller blir båten ustabil? Sitér dette innlegget Link to post
Canargo Svart 25.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2012 Denne var kjekk, skal ha halcoen på land til høsten for nedpussing og lakking og da vurderer eg om eg skal legge denne oppgraderingen til på listen. Vist så skjer så ville eg flytte rekka opp på kanten. Har også lurt på om eg skal forlenge fb,n litt bakover så att det vert litt bedre plass der og samtidigt også flytte/heve targabøylen litt for bedre tilkomst til fb,n. Er det noen som har gjort dette eller har forslag til løsning ?? Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 25.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2012 Kanskje rekken bare burde kuttes ut? Skansekledningen er vel høy nok i seg selv, når det gjelder drenering om det blir spurt etter lengre opp er vel ikke det ne problem da vannet l renner bak og ut Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
M/B Nordheim Svart 25.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2012 Utsjånaden frå utsida var veldig fin då, men skyggjer vel kansje litt for usikten frå cabinen. Westcraften min vart levert med svinerygg orginalt med baugrekke oppå. Drenering er ikkje noko tema, heller ikkje stabilitet. Men bør festast godt. Har ei historie om ein lignande båt som min, langt ute i øyane der vest som gjekk med posten og som skyssbåt, dei fleste andre båtane hadde søkt havn men han gjekk no ruta si. Så gjekk han inn i ein brottsjø og han såg svineryggen for over styrehustaket og rekna med at den var for`n på sjøen men svineryggen hadde lagt seg rundt masta den. Trur den vart støypt på etterpå. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Sjeldenutpå Svart 25.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2012 Eg har lyst å lage slik på vår Osvik34, ser fint ut :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Ingvarjg Svart 25.Desember.2012 Link til dette innlegget Svart 25.Desember.2012 Det blir iallfall en slik på Deltaen før den sjøsettes til våren, er lei av å kjøre baugen inn i bølgene i høy medsjø. Sitér dette innlegget Link to post
Finito Svart 6.Februar.2019 Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2019 PÅ kva måte er dette festa til båten? Det er vel fare for lekkasje om det blir skrudd fast. Kan det limast-plastast fast? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.