dieselfan Startet 3.April.2011 Del på Facebook Startet 3.April.2011 Hei Alle D-Max fan ! Det var på tide med en dedikert tråd for denne råtass-motoren Lite info å finne rundt så jeg håper alle som har noe å bidra med kan poste det her.. hvem, hva, hvor og hvor mange ++ erfaringer med, eksempler på installasjoner, oppnådd hastighet, forbruksdata, drev-alternativer, overflatedrev, vannjet osv Er vi helldige er det kanskje noen som har vært med å bygge motorene som vil dele litt.. Er det noen som har kopiert ombyggingen ? Erfaringer med service og deler +++ Her er det mange muligheter, del med dere folkens Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Juni.2011 Del på Facebook Svart 11.Juni.2011 Kanskje av interesse? Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 11.Juni.2011 Del på Facebook Svart 11.Juni.2011 http://www.batmagasinet.no/baatweb/cms.nsf/BladarkivoversiktWeb/C6A0EBC1344BB90BC1257618004826AC?OpenDocument Hvis dette er første havari så er vi på 2%. Kjedelige saker men iflg. goldfish informerer de sine kunder om risikoen. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 11.Juni.2011 Del på Facebook Svart 11.Juni.2011 Denne grafen viser forskjellen mellom D-MAX og Yanmar original: Den ligger på www.goldfishboat.com under "D-MAX" linken nederst på siden, sammen med en enkel beskrivelse av motoren. Mvh arnearmoa Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 11.Juni.2011 Del på Facebook Svart 11.Juni.2011 Flott link Arne. Her ser vi at de ikke har økt dreiemomentet men "fyllt igjen hull" i kurven, dvs fått motoren til å puste bedre. Så er kanskje ikke dette havariet relatert til hardtrimming. Er det noen som vet hvilket fabrikat drivstoffdyser og pumpe er av? Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 11.Juni.2011 Del på Facebook Svart 11.Juni.2011 Det er visst Denso. Sånn rotasjonspumpe eller hva det heter (iallfall ikke rekke). Og to-trinns dyser. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 12.Juni.2011 Del på Facebook Svart 12.Juni.2011 Sitter fysisk trimmingsgreie ved siden av vannpumpa, har tatt noen bilder når vi tok service, skal få slengt ut, axx fra 3500 til 4300 ca er ganske drøy, men er forsiktig og sparer drevene. Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 12.Juni.2011 Del på Facebook Svart 12.Juni.2011 andersb, kan det ha vært deg jeg så i Middagsbukta sist søndag? Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 12.Juni.2011 Del på Facebook Svart 12.Juni.2011 andersb, kan det ha vært deg jeg så i Middagsbukta sist søndag? var nok meg om den va rød ja :) vink neste gang så sier jeg hei! Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 12.Juni.2011 Del på Facebook Svart 12.Juni.2011 Vi sto rett ut for dere med snuten mot Langåra. Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 12.Juni.2011 Del på Facebook Svart 12.Juni.2011 vi lå vel da longside 3-4 andre båter? i så fall så jeg deg, du får bytte til overflate eksos på din yanmar også! ;) Sitér dette innlegget Link to post
arnearmoa Svart 12.Juni.2011 Del på Facebook Svart 12.Juni.2011 Det stemmer. Hehe, kanskje rake rør rett ut hadde vært noe. Hørte du kommenterte han som kom buldrende mellom oss der. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 3.Oktober.2016 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Oktober.2016 ... håper noen har spart energi i 5 år nå og vil dele litt kunnskap og erfaring andersb - hva med litt bilder og tekst Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 3.Oktober.2016 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2016 Kommer nok ikke til å kjøpe d-max igjen for å være ærlig. Ser på båt med 2x merc sine "nye" 370 v8, men har blitt skeptisk til så mye diesel hk på drev, vurderer heller bare noe bigblock bensin 520-565 eller hva man får på XR drev. evnt noe med 2x400 verado... eller bare beholde den jeg har med 2xe-tec G2 som sikkert er det "fornuftige" D-max'en er ikke laget for å ligge på turtall lenge på fullt øs rett og slett. på G2 outboardene jeg har nå kan jeg la den stå på WOT uten å bekymre meg til sammenligning, slipper også bekymre meg for drev og for mye moment. På positive siden bruker de latterlig lite drivstoff, kul lyd med 4" fri eksos osv. vekt effekt var jo også veldig bra, ikke så mange med teak dass og whatnot som bikka 60+ på GPS. Sitér dette innlegget Link to post
Teekay Svart 21.Juli.2017 Del på Facebook Svart 21.Juli.2017 (redigert) Ser at de fleste er skepsis og har dårlig erfaring med Yanmar Dmax motorene som Goldfish boats "trimmer", bytter ut deler fra den orginale yanmar motoren. Kan nå legge meg i køen med at jeg IKKE anbefaler dmax motorene som Goldfish boats lager, etter å ha erfart motor / stempelhavari våren 2017 på en 2013 modell båt 29 Goldfish tender. Ble møtt med arroganse fra Goldfish support selv om det ble bevist at det var trimmingen som var årsaken. Kan ANBEFALE båten Goldfish 29 TENDER på det STERKESTE men da må man velge original motor, i mitt tilfelle erfart at diesel er best da den er billigst i drift ; ) Så vurderer du å kjøpe DMAX, styr unna! er mitt råd! Men ikke nøl med å kjøpe Goldfish båten, for det er det råeste i RIB verden. Redigert 21.Juli.2017 av Teekay (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 21.Juli.2017 Del på Facebook Svart 21.Juli.2017 Jeg er i markedet for en 29 fra 2012-2013+ med bensin nå evnt 28 med 2x400 ;) Kom en med bensin tilsalgs denne uka, den gikk samme dag, rakk ikke kjøpe, til sammenligning har det ligget en med ca lik spec og prisleie dmax, den har ligget lenge. Virker dessverre som såpass mange har hatt dårlig erfaring nå at disse er litt tyngre å flytte i markedet. Hjelper lite at den lever på 0 diesel når havaraiene koster noen hundre k hver gang. Fikk du noe dekket på garanti? De bruker nå de nye v8 dieslene, som har 370hk org uten trimming, jeg har litt mer trua på disse, ligger en 38 tilsalgs nå, men bruker er tiltenkt "trailbar båt" og da er den litt lang, tung og bred ;) Sitér dette innlegget Link to post
storhansen Svart 17.Februar.2020 Del på Facebook Svart 17.Februar.2020 er det noen som vet hvem som lager D-max dekslet som ligger over motoren ? eller om det er noen som har å selge. synes motoren ser bedre ut med dette på. Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 17.Februar.2020 Del på Facebook Svart 17.Februar.2020 (redigert) storhansen skrev 1 time siden: er det noen som vet hvem som lager D-max dekslet som ligger over motoren ? eller om det er noen som har å selge. synes motoren ser bedre ut med dette på. Er ikke D-MAX en betegnelse Goldfish har satt på sine tunede Yanmar motorer? Mener å skimte Goldfish navnet på bildet. Prøv å spørre Goldfish i Son. Redigert 17.Februar.2020 av Bonus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
storhansen Svart 17.Februar.2020 Del på Facebook Svart 17.Februar.2020 Spurte goldfish men de solgte ikke disse løs, fulgte kun med etter rebuilt endring av motor til d-Max .. Sitér dette innlegget Link to post
dieselfan Svart 23.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juli.2022 Er det ingen som har informasjon om hva D-max ombyggingen består av ?? Sitér dette innlegget Link to post
Teerex Svart 24.Juli.2022 Del på Facebook Svart 24.Juli.2022 Ligger ikke mye stoff om emnet på nett, men litt er det da. Fra 2006.... https://www.batmagasinet.no/allerbm-bm-bladarkiv-goldfish/goldfish-og-hydrolift-med-egne-motorer/669834 Denne Windy 27 med D-Max går bra Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
dieselfan Svart 24.Juli.2022 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juli.2022 Takk @Teerex Ingen som vet noe om hvilke deler Goldfish Technology har brukt for å få ut de ekstra hestene? Noen som har/ har hatt / vet hvor mye Dmax bruker på WOT ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.