Arnstein Startet 26.Oktober.2004 Del på Facebook Startet 26.Oktober.2004 VAKN OPP DU TRAUSTE VESTLENDING! Hadde det ikke vært kjekt om vi kunne fått til et Baatplassentreff her på Vestlandet også? Hva med å prøve et lokalt et her i Ryfylkebassenget. Kunne Kvitsøy på lørdag den 14 mai være en ide? Eller sommerbyen Skudeneshavn? Eller en annen plass og dato for den del. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Jamo Svart 26.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 26.Oktober.2004 Eg e klar eg :discuss Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 27.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 Høres ikke dumt ut. Men Kvitsøy kan kanskje være litt vel værutsatt? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
b-e-p Svart 27.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 Ja eg e me eg og. Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 27.Oktober.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 Høres ikke dumt ut. Men Kvitsøy kan kanskje være litt vel værutsatt?Ja. kanskje, men går stort sett greit. Faktisk mer værutsatt å gå til Skudeneshavn, spesilet sør fra. Begge plassene kunne kanskje være sentrale mht. å samle folk både fra nord og sør. Har du forresten et forslag? Der er selvsagt et hopetall med plasser i Ryfylke. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Kjelli Svart 27.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 Eg òg e me. mvh Kjelli Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 27.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 MB Trass stiller gjerne 14 mai på Kvitsøy, der er det plass til mange! En kan spasere tur og se på alle de gamle husene, en kan kjøpe is, en kan sikkert få grille på kaien, (ringe til kommunen!) barna kan etc etc. Havna er lun! Vi kan ha et lite "reiselag" fra Tungenes til Kvitsøy. slik at om noe skulle skje så tar en under slep el.l Turen tar ca 1 time i rolig snekke gange! Vi kan kansje få med Ryfylke eller bergen kreds for demo?? Det er kun en telefon! Masse muligheter.....! Sabeltann Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 27.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 vi e med dersom båten er klar! Med 25 knop marsjfart kan eg utvide område litt i forhold til 7 knop på snekken! Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 27.Oktober.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 vi e med dersom båten er klar! Med 25 knop marsjfart kan eg utvide område litt i forhold til 7 knop på snekken! Kommer du fra Stryn og ned hit den 14 mai er du jammen god. Da skal du få en god mottakelse av en tidligere sambygding. Kanskje du kan få med deg flere derfra? Ellers ser det ut til at det løsner litt for at dette kan gå i orden. Sabeltann har jo allerede listet opp en haug med forslag. I tillegg kan det hende vi kan få til en omvisning på kystrafikksentralen, slik at vi får lagt inn litt faglig innhold i treffet også. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
skippy Svart 27.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 Takk for sist Arnstein. Eg e me eg og. Me har jo vært på Finnøy før. Hadde d vært noe?? Men, som du sier. Er utrolig mye fine plasser. Johnny Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 27.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 Kjempeide, og innen rekkevidde for oss fra litt sør for Bergen. Bestemte meg for å legge det inn på kalenderen umiddelbart. Der fant jeg at jeg allerede hadde merket av at fredagen er min utmerkedes hustrus 50-årsdag. Kan bli visse problemer med å stille på Kvitsøy den dagen....... Sitér dette innlegget Laholm Link to post
eysteind Svart 27.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 Kommer du fra Stryn og ned hit den 14 mai er du jammen god. Da skal du få en god mottakelse av en tidligere sambygding. Kanskje du kan få med deg flere derfra? Ellers ser det ut til at det løsner litt for at dette kan gå i orden. Sabeltann har jo allerede listet opp en haug med forslag. I tillegg kan det hende vi kan få til en omvisning på kystrafikksentralen, slik at vi får lagt inn litt faglig innhold i treffet også. Det er vel heller tvilsomt om eg tenker meg om. Trodde ikke datoen var bestemt. Men om 2 år så er eg der...! Forresten. Kommer du fra Stryn? Kva er etternamnet? Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 27.Oktober.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 Takk for sist Arnstein. Eg e me eg og. Me har jo vært på Finnøy før. Hadde d vært noe?? Men, som du sier. Er utrolig mye fine plasser. Johnny I lige måde Johnny. Jo, Finnøy Fjordsenter på Nådå er et godt alternartiv. Lun plass, fint for ungene og rikelig med fortøyningsplass i marinaen. Kom til å tenke litt på datoen. Den 14 mai kan vel kollidere med konfirmasjoner, eller er det meste unnagjort da? Ellers passer helgen fint i og med at 17 mai er på tirsdag. Sikkert mange som tar langhelg. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Poseidon Svart 27.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 POSEIDON tar med glede en Kvitsøytur - når det enn skulle være! Det med trafikksentralen var en god ide, det kan være både interessant og lærerikt for oss alle! mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Arejane Svart 27.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 Fin ide, og vi tar gjerne en Kvitsøytur. Sitér dette innlegget Mh Arejane Link to post
Arnstein Svart 27.Oktober.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Oktober.2004 Det er vel heller tvilsomt om eg tenker meg om. Trodde ikke datoen var bestemt. Men om 2 år så er eg der...! Forresten. Kommer du fra Stryn? Kva er etternamnet? Vik Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
First 31.7 Svart 28.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2004 Hei! Kvitsøy er en alldeles nydelig plass, men akkurat nå begynner det å bli litt kaldt. Idag fyrer jeg i ovnen. Skal ut å gå tur nå med hunden, skal ta turen rundt fyret. Trafikkstasjonen er vel verdt et besøk, har vært der, og det var intressant å se "å bli sett". De ser jo omtrent alt som skjer på fjorden/kysten. Kvitsøy kan også by på flere ting: Kvitsøy fyr kan åpnes for omvisning, hummermuseet er en god opplevelse, Kvitsøy komle på Kvitsøy Maritime. Kanoturer +++ Hvis det skal lages et program, kan jeg være behjelpelig. Ettersom jeg bor her ute er det ikke så veldig mye stress. mvh Aadne Sitér dette innlegget Link to post
Divemaster Svart 28.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2004 VAKN OPP DU TRAUSTE VESTLENDING! Hadde det ikke vært kjekt om vi kunne fått til et Baatplassentreff her på Vestlandet også? Hva med å prøve et lokalt et her i Ryfylkebassenget. Kunne Kvitsøy på lørdag den 14 mai være en ide? Eller sommerbyen Skudeneshavn? Eller en annen plass og dato for den del. Vel ... 14 Mai er litt tidligere enn hva jeg tenkte på for å rote meg over pytten..260NM + ... kanskje sent Juni, eller i løpet av Juli ?? Men hvorfor bare planlegge ett treff??? Ryfylkebassenget er jo veldig stort og sommerdagene er jo lange.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
Arnstein Svart 28.Oktober.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Oktober.2004 Vel ... 14 Mai er litt tidligere enn hva jeg tenkte på for å rote meg over pytten..260NM + ... kanskje sent Juni, eller i løpet av Juli ?? Men hvorfor bare planlegge ett treff??? Ryfylkebassenget er jo veldig stort og sommerdagene er jo lange....14 mai er kun en dato tatt ut av løse luften, la oss kalle det en arbeidsdato. Som du sier la vi planlegge flere treff over hele sommeren og på flere plasser. Treffene kan jo tas på sparket. Trenger ikke å planlegge noe aktivitetsprogram. Hensikten er jo at vi skal treffe hverandre på ordentlig. Kan gjøre det så ankelt at man slenger ut en forespørsel her på forumet som - "Hvor har dere tenkt dere i helgen"? Dette kan være nok til at vi får til et treff på sparket, helt uten forberedelsesstress. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Kjelli Svart 28.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 28.Oktober.2004 Ja, men husk å få vimpelen på plass først :nono: Min skal på plass før sjøsetting igjen, har ikke hatt den oppe i sommer, fordi jeg ikke har hatt vimpelstang, men nå ligger den i bilen, klar for montering. mvh Kjelli, snart med vimpel Sitér dette innlegget Link to post
MVH Svart 29.Oktober.2004 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2004 Jeg har vipelen på plass. Hadde foretrukket et sted i Ryfylket for et slikt treff. Sitér dette innlegget Link to post
mikki Svart 26.November.2004 Del på Facebook Svart 26.November.2004 VAKN OPP DU TRAUSTE VESTLENDING! Hadde det ikke vært kjekt om vi kunne fått til et Baatplassentreff her på Vestlandet også? Hva med å prøve et lokalt et her i Ryfylkebassenget. Kunne Kvitsøy på lørdag den 14 mai være en ide? Eller sommerbyen Skudeneshavn? Eller en annen plass og dato for den del. Eg er klar vist nybåten er klar. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.November.2004 Del på Facebook Svart 26.November.2004 Ja, men husk å få vimpelen på plass først :nono: Ja, vimpelen har omsider forflyttet seg fra stua og ned til båten, der den ligger trygt forvart i et skap. Men jeg tenkte at når jeg først har vært uten vimpel så lenge, så kan jeg vel la den ligge i noen måneder til så den ikke blir ødelagt i vinter... Ting tar tid :lol: . Men til våren, da skal den opp!! (Trur eg)... Håper det blir noe av planene om treff på Kvitsøy. Har ikke vært der før, så da er jo dette en glimrende anledning til å ta seg en tur. Avstanden fra Haugesund burde også være overkommelig, selv i snekkefart... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Poseidon Svart 27.November.2004 Del på Facebook Svart 27.November.2004 Det ligger an til at Båtførerkurset her på baatplassen er ferdig i første mars-uken. Da samles en del kjente og ukjente fra baatplassen for å ta praksistur og avlegge eksamen. Kanskje det kunne være en fin anledning til også å arrangere et Rogalandstreff ??? mvh Poseidon Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Arnstein Svart 28.November.2004 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.November.2004 Det ligger an til at Båtførerkurset her på baatplassen er ferdig i første mars-uken. Da samles en del kjente og ukjente fra baatplassen for å ta praksistur og avlegge eksamen. Kanskje det kunne være en fin anledning til også å arrangere et Rogalandstreff ??? mvh Poseidon Ja, da også. God idè. Treff kan vi ha rett som det er. Det er nok med et hint eller spørsmål her om noen vil være med. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.