Kim-Kenneth Startet 4.April.2011 Link til dette innlegget Startet 4.April.2011 kjøpte ny båt i høst, risør 27 ac. Der sitter det en BMC captain 31 hk. Har lite kjenskap til disse motorene. er det noen som har noen tips og råd på hva som jeg bør gå over på den? Utenom vanelig olje service på motor og girkasse. Hørte noen rykter om at det er lufting i oljelokket på de. og at lokket skal byttes etter hvær sesong. noen som kjenner til dette? og eventuelt hvor jeg kan skaffe deler Sitér dette innlegget Link to post
Janoho Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 (redigert) Hei, bytt olje og filter, fellekjøpets mineralske 15w-40 passer fint. Bytt dieselfilter. Motor må luftes etterpå. Verkstedhåndbok finner du her på dokumentarkivet vårt. Det sitter et slags filter/skumgummi lignende elns. i lokket til oljepåfyllingen. Dette skal byttes med jevne mellomrom. Ellers ville jeg tatt en titt på reimer til vannpumpe og dynamo, sjekk at den ikke har fliser/sprekker og ellers er strammet tilstrekkelig. Står noe mer i boken om dette. Ellers er det ikke så mye mer å gjøre, veldig driftsikker motor dette. deler kd-trading eller asap-supplies.com (mye billigere hvis du skal kjøpe litt) Redigert 4.April.2011 av Janoho (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kim-Kenneth Svart 4.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 hvor får jeg kjøpt olje og disel filter til denne motoren? Sitér dette innlegget Link to post
fanntomas Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Hei. På min BMC 1.5 36hk var det et sant helv.... å få startet etter å ha byttet dieselfiltrene. Selv om jeg fulge instruskjonsboka og luftet etter punkt og prikke :-) Men jeg fant ut at om jeg byttet et og et filter, så startet den med en gang, men det lønner seg og fylle filterene med diesel så mye som du klarer først. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Kim-Kenneth Svart 4.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 hvilken forhandler skal jeg kontakte for å bestille diesel filter, olje filter og den pakningen/filteret til oljelokket Sitér dette innlegget Link to post
osa Svart 4.April.2011 Link til dette innlegget Svart 4.April.2011 Kd Trading Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.