altmuligbåt Startet 4.April.2011 Del på Facebook Startet 4.April.2011 Hei Har kjøpt meg ny 350hk yamaha og skal løfte den på båten og av med den gammle 250hk mercury. Men jeg kan ikke se noen punkter der det er meningen og løfte de av og på med. Noen som har et bra tipps så slipper jeg og finne opp kruttet på nytt... Tony Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Capt Nico Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 Heissann. Er ikke sikker på hvordan det er på de motorene, men på min Yamaha 200 var det et løfteøye under motordekselet. Det er sikkert noe lignende på dine motorer. Uansett står det sikkert noe om det i instruksjonsboken for de som leser sånt... Sitér dette innlegget Link to post
dilla Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 (redigert) hvis du tar av motordekslet, skal det være løfteringer boltet til motorblokka, er ihvertfall det på min suzuki...... ooops, ble for sein der gitt Redigert 4.April.2011 av dilla (see edit history) Sitér dette innlegget den som venter forgjeves, venter ALDRI på noe godt...... Link to post
altmuligbåt Svart 4.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2011 Det var det jeg trodde og, men finner ikke noe som ser sterkt nok ut.. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
FjordHT Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 Det var det jeg trodde og, men finner ikke noe som ser sterkt nok ut.. Hvis du finner løftepunkt, så tviler jeg på at de er for svake til å løfte motoren. Kanskje det ser spinkelt ut, men er utrolig hva noen "små" stålbiter tåler :) Se i boka, som de andre har nevnt . Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 4.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2011 Har vert ute og tittet på mercury en gang til og finner ikke noe sted og løfte.. vi var 3 stk ute og tittet men finner ikke noe sted og løfte.. Yamaha får jeg ikke før i morgen så får se litt ekstra på den da.. Kom gjerne med tips vist noen vet noe Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Vbunn Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 (redigert) Sånn gjør du det på den gamle motoren din http://www.thehulltruth.com/boating-forum/86593-how-mount-outboard.html Nedover på siden der ser du at 2 optimax blir løftet med løfteøye i veiva. På den nye ville jeg har ringt yamaha, det er ikke sikkert det er like lurt å løfte en så tung 4 takter i veiva. Redigert 4.April.2011 av Vbunn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 4.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2011 Klarte ikke og få åpnet noe der jeg. Men ut i fra hva du skrev tipper jeg at jeg skal løfte i de 3 hullene på toppen av veiva. Må bare lage meg noe verktøy da.. Stemmer det? Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
mbsl280 Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 (redigert) stemmer Redigert 4.April.2011 av mbsl280 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 (redigert) Mercury løftes i en slik Redigert 4.April.2011 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 Eller du kan ringe han hær karn(Greg Valentino) hvis armene hans er kommet på plass igjen, han fikser det sikkert Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 4.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2011 Yamahaen veier 400 kg.. ikke siker påom han hadde klart og holde den på plass mens jeg fikla med skruene... Er det noen som vet om et sted der jeg får kjøpt den kroken for en vetu pris? Ja ser at den passer og at det er rikktig måte og gjøre det på. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
FjordHT Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 amazon http://www.amazon.com/Mercury-Mariner-Outboard-Motor-91-90455-1/dp/B002L2DZ5W tror det er samme? Sitér dette innlegget Link to post
FjordHT Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 Ebay, 50 $ http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Mercury-Mariner-Outboard-Motor-Flyweel-Lifting-Eye-Tool-_W0QQcmdZViewItemQQhashZitem5888d483afQQitemZ380252750767QQptZBoatQ5fPartsQ5fAccessoriesQ5fGear Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 4.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2011 takk da skal jeg bare se hvordan det er og løfte yamahaen når den kommer.. så får jeg bestille opp det jeg trenger.. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
andersb Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 yamaha har ofte innebygget løfteøye, merc skrur du den i svinghjulet, fungerer forøvrig fantastisk bra, brukte ikke mange minuttene på begge 2 motorer på gamlebåten. Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 Hvorfor skal du løfte den sjøl? Får du den ikkje montert fast i båten av forhandler Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 ikke alle som liker bli lurt av forhandlere og ymse folk i båtbransjen ;) er jo ikke akkuratt heksekunst å gjøre denne jobben. demontere, montere drev, motorer, overhale outboard osv er ok, har dog satt ned streken på reg reim skifte, der trenger jeg kvittering i tilfelle noe skulle skje en gang, og da i forbindelse med motorgaranti Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 4.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2011 Dette gjør jeg selv ja... Dette er da ikke vansklig. Men jeg spør heler her inne en og gjøre noe feil. Hadde en mistanke om at jeg måtte løfte på toppen der og nå fikk jeg bekreftet det. Liker ikke og betalle andre for og gjøre en jobb jeg kan gjøre selv. Har stort verksted og alt utstyr jeg trenger. (bortsett fra den løfte bolten (men det kan det hende jeg lager den selv)) Kommer nok til og montere den mercuryen på en båt også. det er jo ikke alle som har utstyr til og løfte slike motorere. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Bearded Beast Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 (redigert) Lurt- hva har det med saken å gjøre- den veier 400 kg så litt heksekunst er det. Forstod det slik den var kjøpt ny og hva blir vel de få kronene mot hva motoren koster liksom var det eg tenkte Redigert 4.April.2011 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 går ikke med minste biltema løftern, men skal ikke store greia til heller, spørs jo hvor langt ut på armen du løfter, men går utifra han har kontroll på løfteutstyret bare han finnet punktene. som trivia har jeg montert 2.6liter yamaha v6 på ca 190-195kg med ren muskelkraft.. det gjør man bare én gang, da det selv med mange store venner var ett lite helvete å få koordinert noe som svinger på seg, med små bolthull.. Sitér dette innlegget Link to post
altmuligbåt Svart 4.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2011 Dette er da gøy og gjøre selv og det er et stykke ditt jeg har kjøpt motoren. kommer nok til og løfte den med truk. Skal ta noen bilder og legge ut her når jeg begynner så får vi et prosjekt med motorbytte her inne.. Kan hende jeg spør om andre ting og vist jeg ikke er helt sikker.. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Teerex Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 Elefantkran funker også opp til en viss størrelse iallefall. 170 kg var jo barnemat. Hondaen hadde to løfteøyer montert i blokka, så måtte lage et lite løfteåk. Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
altmuligbåt Svart 4.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2011 Kansje jeg bruker den på mercuryen men på yamahaen må jeg nok opp i truck. 350hk er en STOR motor.. Sitér dette innlegget Glerder meg til sommeren!!!!!!!!! da skal det BÅTES:o) Link to post
Teerex Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 ja stor er den. nesten på størrelse med disse Sitér dette innlegget Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.