Bjørn-V Startet 4.April.2011 Del på Facebook Startet 4.April.2011 Hei. Har revet ut den gamle sittegruppa i båten for skal lage ny sitte gruppe slik at sittegruppene blir litt lavere, men det som oppstod var at septiktanken ligger i veien. har tatt ut tanken nå, og tenkte å plassere den på et annet sted hvor den egner seg bedre. Tanken er støpt av glassfiber ser det ut som. Det jeg må gjøre for å få plass til den et annet sted er å endre på inntak og uttak av kloakken på tanken og mitt spørsmål er da hva kan jeg bruke for å feste/lime de nye utgangen/inngangen? Kan jeg bruke vanlig polyester og glassfiberstrie til å lime fast koblingene når jeg har borret nytt hull? Holder dette tett da? Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 4.April.2011 Del på Facebook Svart 4.April.2011 Det der er også et spørsmål om hvor mye risiko du har lyst til å ta for å få båten full av dritt. Mitt råd er å fylle igjen de gamle med epoxy, bore hull og skru inn slangestusser forutsatt at du har et mannlokk som gjør at du kan komme til innvendig. Hvis du ikke har det ville jeg laget ett. Alternativet er jo å få tak i en annen tank som passer der du vil ha den. Forsøke å tette noe slikt fra utsiden er risikosport. Dette er meget ugreit miljø for tetningsmasse. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn-V Svart 4.April.2011 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2011 Det var det jeg var redd for , at det ikke ville være godt nok å tette utenfra. Det er jo snakk om bare å tette/feste fast nye koblinger til inn/utløp og lufting av tanken. og lage et mannlokk er jo en mulighet, men det er å få den helt tett også da. Sitér dette innlegget Link to post
Sail S Svart 5.April.2011 Del på Facebook Svart 5.April.2011 En syrefast tank som passer koster ikke allverden i forhold til å få båten full av illeluktende septik og kanskje en ødelagt ferie. Da kan du kjøpe en med de koblingene du trenger uten fare for problemer. Dette med mannlokk er ikke noe problem å få tett hvis du fester 6-8 skruer på undersiden og skrur dem fast med en skikkelig gummipakning, men ikke tro du kan lime noe i dette miljøet. Du må skru. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.