zosta Startet 5.April.2011 Link til dette innlegget Startet 5.April.2011 Hvor kan jeg slippe min 27 ft seilbåt i Stavanger område og ikke gå i konkurs? Har sjekket Yachtsenteret men det skule koste 3 tusen ++ Sitér dette innlegget Link to post
John N Svart 5.April.2011 Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 Jåttåvågen. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 5.April.2011 Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 (redigert) Jåttåvågen Redigert 5.April.2011 av Seilaren (see edit history) Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Erik Svart 5.April.2011 Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 Jeg fikk tips om Jåttåvågen her på Baatplassen tidligere, og har vært i kontakt med dem. Selv om du må være medlem (koster litt over 500,-) bli slippingen fremdeles totalt sett billigere enn noen av de andre jeg har sjekket. De tar ut de som står på lang rundt påske, og begynner vanlig slipping i Mai. Du får være oppe 4 dager. Kanskje vi sees der til vårpussen i år ? Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
zosta Svart 5.April.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 Takk. Kanskje det :) Jeg er ikke medlem der man er medlem på Lundsvågen (nummer 76 på ventelista... ;) ) Kan jeg ta båten ut der? Må ringe dem. Erik, har du bestilt tid allerede? Kan man få låne en krybbe der? Sitér dette innlegget Link to post
arne c Svart 5.April.2011 Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 Jåttavågen er etter min mening det absolutt beste stedet for "slipping" av seilbåter. JEg kjenner mange som er medlem, nettopp for å kunne benytte denne tjenesten. Her får du trygge løft av en veldig erfarnen havnesjef, og inkldert i pengene, er tid/utstyr til høytrykkspyling og leie av krybbe. Veldig bra ! Yathsentret og en del andre steder har investert i masse flott utstyr, men de har enda ikke forstått at slikt utstyr skal skrives av over mange år, og ikke nedbetales av hver enkelt kunde. :-( Men ups - jeg bør vel ikke anbefale jåttavågen til alt for mange - da blir det ikke plass til oss "gamle-kunder". ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Erik Svart 5.April.2011 Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 Takk. Kanskje det :) Jeg er ikke medlem der man er medlem på Lundsvågen (nummer 76 på ventelista... ;) ) Kan jeg ta båten ut der? Må ringe dem. Erik, har du bestilt tid allerede? Kan man få låne en krybbe der? Krybbe : Ja, man får låne/Leie. Nei, ikke bestilt. Fikk beskjed om at å si fra en uke eller to før jeg ville opp var nok. Lundsvågen (der jeg har ligget i vinter) fant jeg ble dyrere å slippe, så jeg havner nok på Jåttåvågen tror jeg. Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
shaukaas Svart 5.April.2011 Link til dette innlegget Svart 5.April.2011 Åmøy Havn har også slippemuligheter for seilbåter. Jeg kjenner ikke til prisnivået, men det står helt sikkert på nettsidene deres! Google: Åmøy Havn. Sitér dette innlegget Link to post
zosta Svart 29.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Jeg har samme problem som i fjor. Prøvd følgende: Tananger - slippen i utstand, Yachsenteret - 5100kr for slipping, Plastservice - 7700kr for slipping og pussing, Jåttåvågen - må bli medlem, Grevstadt - 2700kr men må vente... Er der noen enkel slipp som kan ta båt som min og er ikke ekstremt dyr? Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Stavanger seilforening på grassholmen? Bli medlem der. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
zosta Svart 29.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Men de har ikke en kran der ikke sant? Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Jåttåvågen - må bli medlem, Bare hvis du vil ha medlemspris. Ser ikke problemet med å bli medlem heller. Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
zosta Svart 29.Mars.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Svaret jeg har fått fra dem var at det er bare medlemmer. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Da melder du deg inn. Koster ikke mange kronene mer enn rabatten du får på slippingen. Antar du må være medlem i seilforeningen også, for å slippe der... Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Erik Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Da melder du deg inn. Koster ikke mange kronene mer enn rabatten du får på slippingen. Antar du må være medlem i seilforeningen også, for å slippe der... Slipping + medlemskontigent = fortsatt billigst i distriktet i fjor ihvertfall. Men lurer på om det er en minsteregel om å være medlem i minimum 2eller 3 mnd før slipping Sitér dette innlegget Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie Link to post
Hakkannen Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Åmøy Havn tar 100 kr foten for båter inntil 50 fot. Da grovspyler de bunn for deg og setter båten på klosser med støtter, i noen tilfeller i krybbe (alt etter hva som er mest hensiktsmessig). Vann og strøm er inkludert og båten står på land en uke. Sitér dette innlegget Link to post
ravddo Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Men de har ikke en kran der ikke sant? Nei de har god gammeldags slipp som jeg har vært med på å ta opp båt på før. Man tar båten opp gjør arbeidet så fort som mulig og ut igjen. Mener at man kan stå der litt etter avtale, 3 døgn?. Men nå haster det for nå begynner det vel å bli kø. Det er også mastekran på sølyst. Anbefaler deg å bli medlem i en seilforening. Masse spennende som skjer selv om man bare er turseiler. Sitér dette innlegget www.teamzephyr.blogspot.com Link to post
haugi Svart 29.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2012 Åmøy Havn tar 100 kr foten for båter inntil 50 fot. Da grovspyler de bunn for deg og setter båten på klosser med støtter, i noen tilfeller i krybbe (alt etter hva som er mest hensiktsmessig). Vann og strøm er inkludert og båten står på land en uke. Selv om det koster litt der så får utrolig god service. Hyggelige folk og kjempefin plass og arbeide på. Har du i tillegg VP motor i båten og trenger deler, så ligger det verksted og delebutikk rett bortenfor, Garstad:) Sitér dette innlegget Link to post
Terje_I Svart 31.Mars.2012 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2012 Stavanger seilforening har hatt en større grave og oppgraderingsjobb på "A-brygga" hvor slippen og mastekranen sto. Ser ut som at de to forsakes til fordel for flere båtplasser. Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 3.April.2012 Link til dette innlegget Svart 3.April.2012 . Ser ut som at de to forsakes til fordel for flere båtplasser. Nei, men det står litt her http://stavangerseilforening.no/index.cfm?id=374122 Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
mikkel Svart 3.April.2012 Link til dette innlegget Svart 3.April.2012 Hadde for 12-15 år siden en 24 fot seilbåt som jeg fikk på land i Hafrsfjord, på et opptrekk som fantes der. Husker ikke hva jeg betalte eller hvem jeg snakket med, men mener jeg fant info ved havneanlegget i nærheten av Sunde. Men som sagt, er så lenge siden at det er ikke sikkert anlegget finnes/kan brukes lenger. Likevel - kanskje verdt å sjekke? Eller om noen andre vet om dette fortsatt finnes/kan benyttes? Husk imidlertid at Hafrsfjordbroen er 12m, så du sliter kanskje evnt. med å komme inn? Sitér dette innlegget Link to post
zosta Svart 3.April.2012 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.April.2012 Jeg har vurdert slippen i Hafrsfjord men 12m er akurat på grensen for båten min. Jeg har bestilt slipping hos Garstad ved Åmøy Havn. Litt dyr men de spyller båten og har butikk på stedet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.