Jump to content

seilbåt slipping i Stavanger

zosta

Recommended Posts

Jeg fikk tips om Jåttåvågen her på Baatplassen tidligere, og har vært i kontakt med dem.

Selv om du må være medlem (koster litt over 500,-) bli slippingen fremdeles totalt sett billigere enn noen av de andre jeg har sjekket.

De tar ut de som står på lang rundt påske, og begynner vanlig slipping i Mai. Du får være oppe 4 dager.

Kanskje vi sees der til vårpussen i år ? :smiley:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Jåttavågen er etter min mening det absolutt beste stedet for "slipping" av seilbåter.

JEg kjenner mange som er medlem, nettopp for å kunne benytte denne tjenesten.

Her får du trygge løft av en veldig erfarnen havnesjef, og inkldert i pengene, er tid/utstyr til høytrykkspyling og leie av krybbe.

Veldig bra !

Yathsentret og en del andre steder har investert i masse flott utstyr, men de har enda ikke forstått at slikt utstyr skal skrives av over mange år, og ikke nedbetales av hver enkelt kunde. :-(

Men ups - jeg bør vel ikke anbefale jåttavågen til alt for mange - da blir det ikke plass til oss "gamle-kunder". ;-)

Takk. Kanskje det :)

Jeg er ikke medlem der man er medlem på Lundsvågen (nummer 76 på ventelista... ;) ) Kan jeg ta båten ut der? Må ringe dem.

Erik, har du bestilt tid allerede? Kan man få låne en krybbe der?

Krybbe : Ja, man får låne/Leie.

Nei, ikke bestilt. Fikk beskjed om at å si fra en uke eller to før jeg ville opp var nok.

Lundsvågen (der jeg har ligget i vinter) fant jeg ble dyrere å slippe, så jeg havner nok på Jåttåvågen tror jeg.

• 11 måneder senere...

Da melder du deg inn. Koster ikke mange kronene mer enn rabatten du får på slippingen. Antar du må være medlem i seilforeningen også, for å slippe der...

Slipping + medlemskontigent = fortsatt billigst i distriktet i fjor ihvertfall.

Men lurer på om det er en minsteregel om å være medlem i minimum 2eller 3 mnd før slipping :confused:

Men de har ikke en kran der ikke sant?

Nei de har god gammeldags slipp som jeg har vært med på å ta opp båt på før. Man tar båten opp gjør arbeidet så fort som mulig og ut igjen. Mener at man kan stå der litt etter avtale, 3 døgn?. Men nå haster det for nå begynner det vel å bli kø.

Det er også mastekran på sølyst.

Anbefaler deg å bli medlem i en seilforening. Masse spennende som skjer selv om man bare er turseiler.

Åmøy Havn tar 100 kr foten for båter inntil 50 fot. Da grovspyler de bunn for deg og setter båten på klosser med støtter, i noen tilfeller i krybbe (alt etter hva som er mest hensiktsmessig). Vann og strøm er inkludert og båten står på land en uke.

Selv om det koster litt der så får utrolig god service. Hyggelige folk og kjempefin plass og arbeide på. Har du i tillegg VP motor i båten og trenger deler, så ligger det verksted og delebutikk rett bortenfor, Garstad:)

Hadde for 12-15 år siden en 24 fot seilbåt som jeg fikk på land i Hafrsfjord, på et opptrekk som fantes der. Husker ikke hva jeg betalte eller hvem jeg snakket med, men mener jeg fant info ved havneanlegget i nærheten av Sunde. Men som sagt, er så lenge siden at det er ikke sikkert anlegget finnes/kan brukes lenger. Likevel - kanskje verdt å sjekke? Eller om noen andre vet om dette fortsatt finnes/kan benyttes?

Husk imidlertid at Hafrsfjordbroen er 12m, så du sliter kanskje evnt. med å komme inn?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...