Jump to content

Hvor bor dere?

Festina Lente IV

Recommended Posts

Jeg tror vel det kianskje har blitt diskutert før, men jeg synes det er litt dumt at ikke dere oppgir hvor i verden dere er og har båt.  Det er da så greit, fra tid til annen, når for eksempel været omtales, og kunne gå inn å se hvor det er?

Jeg kan forstå at man ikke oppgir enkelte opplysninger, men hvor man bor, grovt sett, og hvor gammel man er, er det " farlig" å oppgi det??

Jeg syns slike opplysninger vil gi meg mere med tanke på innholdet i de forskjellige innleggene.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Ja, og det er jo det som er så bra! :cheers:

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Også i min signatur står alle fakta rundt gamle Jensen. Jeg bor på vestsiden av Hurum men har båten på Sætre. (østsiden) Her er det skjærgård og et godt maritimt miljø. For meg er miljøet rundt båtlivet vel så viktig som selve båtturen.

Allikevel er jeg sekretær i en nystartet båtforening på Verket, ved Svelvik. Vi pusjer på kommunen for å få anlagt en småbåthavn for beboerne som bor på Klokkarstua og Verket. Og for å skape et maritimt miljø også på denne siden av Hurum-landet. For å sette dette i et geografisk perspektiv så er det 6-7 landmil å reise fra Verket i vest til Sætre i øst, sjøveien. En mil over land.  :flag:

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Det meste står i profilen. Øygarden, som er "min" kommune er plaseret NV for Bergen, en olie/gass kommune, med Hydro og Statoil som gode bidragere til kommunekassen. Jeg bor på Tjeldstø, i nordre del av kommunen,  og har båten liggende ca. 50 meter fra huset, i en liten båthavn, som gode naboer og jeg har bygget / bygger på dugnad.

Mvh. Jens Rytter.

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Det meste står i profilen min også, og jeg er enig med deg i at det er dumt at alle ikke oppgir hvor de kommer fra og hvor gamle de er. Kan jo umulig ha noe å si.

Bor på Langhus i Ski kommune og har båten på Nesset (innerst i Bunnefjorden)

Det er bedre å angre på noe man har gjort, enn å angre på noe man ikke har gjort !!!

HOLDER PÅ MED LANGTIDSPROSJEKT, BARE SE HER.

Enig i at det ikke spiller mye rolle. I min profil står også det meste. Ellers har jeg båten liggende på land i Oppegård, og i vannet i Sandspollen. Har også hatt båten på Sætre tidligere, og kan bare være enig med Astor at dette er et koslig sted å være. Eneste unntak er at de nye eierne av marinaen forsøker å sette Norgesrekord i høye diseselpriser. Synd da dette var et bra sted å fylle tidligere.

Hilsen Ludde

Det meste finnes vel også i profilen min, tror eg da. Kordinatene for huset mitt her i Qatar finnes i allefall, hvis noen kommer på besøk.

For ordens skyld så kan jeg opplyse at jeg er 40år,gift, mange barn (mine, dine og våre) bor for tiden i Qatar vor jeg jobber med vedlikehold i en gjødselfabrikk (25% norskeiet). Har huset og Stauden plassert på Stathelle i Norge, er vil vi igjen bosette oss rett før påske.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Det meste står i profilen min også, og jeg er enig med deg i at det er dumt at alle ikke oppgir hvor de kommer fra og hvor gamle de er. Kan jo umulig ha noe å si.

Bor på Langhus i Ski kommune og har båten på Nesset (innerst i Bunnefjorden)

Veldig enig med jorhei her. Jeg tror at en av mange årsaker til at dette forum er så bra både på seriøsitet og fleksibillitet er at det stilles krav fra admin om personidentifikasjon via innmelding (email etc). Dette medfører at det ikke er fristene å legge alt for mye O.T. i listene (selv om vi gjerne kan ha noe) samt at alle som har spørsmål å stille får seriøse og velbegrunnede svar uten at man kan lure på om det er riktig eller ikke.

Jeg synes også for min del at det er greit å ha viss peiling på medlemmene under meningsutvekslinger. Skulle tro som jorhei at det ikke er farlig å legge ut litt info om seg selv???

Jeg har ihvertfall ført inn info om meg selv......

Det står i profilen min og der burde dere andre også fylle inn i alle fall NOEN nøkkelopplysninger........

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
  • Barnevaksiner

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...