Jump to content

Hvor bor dere?

Festina Lente IV

Recommended Posts

:yesnod:

Helt enig med Perlen om at det kan være nyttig med kjennskap til alder og geografi etc vedrørende dem man konverserer med her på forumet. Ingen tvil om at dette med registrering av noen personalia er med på å garantere for at  baatplassen er et seriøst og meget flott forum! Har selv lagt mye personopplysning i profil og på linket hjemmeside.

Er jeg svært naiv, eller kan dette misbrukes på noe vis da?

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

mvh

Jan S

Akkurat dette spurte jeg meg om også, før jeg fant ut at jeg kunne spørre dere. Alle som har svart virker jo positiv til dette, og har allerede lagt disse opplysningene inn i profilen sin.  Men hva med dere andre, som ikke har lagt ut de ufarlige opllysningene, hva er årsaken, er det noe vi andre ikke ser, som gjør at å legge ut hvor man bor, grovt sett, og hvor gammel man er, oppleves som farlig, eller skadelig for ens integritet ??

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

..Som blidet tilsier er jeg dobbelt så gammel som båten er fot.

Ja, er det deg?! Og jeg som trodde at du brukte et bilde av Groucho Marx - en av Marx-brødrene, Amerikansk 50/60-talls film-gjøglere med slapstick-humor.......   :o)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

...... Har selv lagt mye personopplysning i profil og på linket hjemmeside. Er jeg svært naiv, eller kan dette misbrukes på noe vis da?

Tror ikke det, JanS - har selv også alle personalia ute, delvis i profilen, resten på hjemmesiden (som er linket fra profilen) og har ikke opplevd noe ubehagelig. Bruker mitt eget navn som nikk og er glad for at jeg ikke har brukt båtnavn til det - så ofte som jeg bytter båt! :o)

Savner også stedsnavn ( i hvert fall en kommune eller i værste fall bare et fylke) i profilen til medlemmene, og kanskje også alder, men det er ikke så viktig. Spesielt når noe spør om deler eller "hvor får jeg kjøpt dette" så er det håpløst å gi noen råd, hvis profilen ikke forteller hvor i landet, vedkommende bor.

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Hei. Bor i Fosnavåg, en småby midt mellom Ålesund og Stad. Er 37 år, har en Bayliner 2958 29 fot med 270 hk mercruiser. Jobber som maskinist på et pelagisk fiskemottak/ fryseri midt i "byen". Har båten liggende ute hele året, 3 min. gange fra huset. Ser rett ut på Stad og Svinøy fyr så her er tidvis værhart og dårleg båtvær, men med god båt så er det båtvær " alle tide"

Akkeladden 475 Fighter / Yamaha 55

Hei.

Har etterlyst disse opplysninger tideligere når medlemmer etterlyser hvor de for eksempel kan få kjøpt teak. epoksy eller lignende. Blir litt dumt at jeg skriver i Sarpsborg hvis vedkommende har tilholdsted i Trømsø :headbang:. Nok om  det, bor på en liten plass mellom Sarpsborg og  :flag:Fredrikstad :flag: ,blir blandt båtvenner kalt for "ælvebåtæne" for vi har den øverste havnen før sarpefossen oppe i Glomma :yesnod:. Med Heira bruker jeg ca. 90 min ut til Hvaler men 120 min hjem.

Er samboer , har mine og dine barn, ingen våres( det blir ingen heller).Resten står under profilen.

Mvh Heira

30 fots johnsonkrysser,et vannbestandig møbel.Ja ja så er atter en sesong over og vi starter opp med planlegging av kommende sesong. Båt er båt og vær er vær

Helt enig med Perlen om at det kan være nyttig med kjennskap til alder og geografi etc vedrørende dem man konverserer med her på forumet. Ingen tvil om at dette med registrering av noen personalia er med på å garantere for at  baatplassen er et seriøst og meget flott forum! Har selv lagt mye personopplysning i profil og på linket hjemmeside.

mvh

Jan S

Så lenge du ikke legger ut bankkontonummer og personnummer/fødselsdato til fri benyttelse av sør afrikanske båtkjøpere i Aserbajan så skulle du vel være rimelig trygg.  :lol: Du legger jo egentlig ut mindre innformasjon enn det som er tilgjengelig i telefonkatalogen eller eventuelt med et søk i offentlige registre tilgjengelig på nettet (skattelister, telefonkatalogen online etc.).

Bor i Sarpsborg, Østfold, og har båten i skjeberg på sommeren, med opplag i Sarpsborg nærmere bestemt Hannestad havna. Morn morn heira, som ligger og lukter på akterenden til GipsyGirl i opplag  :lol: :lol:

Er ellers helt enig i at det hadde vært fint om flere la inn i sin profil hvor de hører hjemme så vi kan se det ut fra innlegg etc..

:flag:

mvh

GipsyGirl

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...