Jump to content

Blir båtsesongen 2011 lik 2010?

Polarn

Recommended Posts

• 1 måned senere...

For oss som ikke er belemret med ferie har sommeren vært helt grei. Skulle gjerne hatt noe mer stabilt vær slik at jeg hadde fått svingt lakkosten noe mer, men krise er det ikke. Mange flotte kvelder hvor vi har nydt livet til duggen har lagt seg på gelcoaten. Vinden her inne i Indre Oslofjord er nok ikke så plagsom der ute hvor feriefolket flokker seg. Men det er fortsatt lange igjen av sommeren så fortvil ikke,

Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

"litt" sjø og regn i langesund i dag, satt og tittet utover fjorden, og rådet min venn med 35 fot seilbåt å utsette turen fra langesund til kragerø, men neida han skulle ut, han ringte dog tilbake senere og sa at alle rediningsaksjonene og aktivtet på vhf var litt vel mye, og han ble liggende, shorthand i slik vær er ingen spøk.

Redigert av andersb (see edit history)

Er ferdig med "sommerferien" på tirsdag,da går turen tilbake til Angola.

Etter drøye4 uker i Skandinavisk farvann, syns jeg faktisk ikke at denne delen av sommeren har vært helt gal. Ok ikke tropevarme og noe regn har det vært. Men stort sett moderat med vind. Opp mot 20 grader i vannet, har gjort morgendukkerten til en fornøyelse

Når en er i båten hele tiden får man med seg de fine dagene som kommer inni mellom. Alt i alt rimelig fornøyd.

Satser på at det blir enda bere vær i siste halvdel av August, da blir det ett par uker på Svenskekysten igjen.

MEDLEM I KNBF

VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP

Nettopp vært på Bornholm rundt på sykkel i 5 dager. En dag med pent vær og resten til dels mye regn og vind. Skulle til Girona (Spania) nå til mandag men vi dropper hele turen.. Det er jo meldt regn der også :headbang:

Når det gjelder båt så ser jeg en del annonser på Finn.no som nevner at båten selges pga for lite bruk så det er nokk an del som kaster inn håndkle pga været. For vår del så ser vi etter en større båt (23 - 24 fot med kabin) som egner seg bedre til det være er nå er blitt vanlig i Norge på sommeren.

Men… alt dette er jo bare luksusproblemer. Ikke sant?

Bill

Redigert av PiperBill (see edit history)

And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse!

Men det ser bedre ut for slutten av sommeren. Vi starter nesten 5 ukers ferie på svenskekysten på onsdag, og været da ser jo ikke så ille ut? Og etter august har en jo fremdeles måneder med mulighet til fine helgeturer før vinteren setter inn.

stromstad4.gif

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...