glalaks Svart 2.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 2.Juni.2011 Vi kommer en gjeng på hyttetur i Larvik første uka i juli. Pleier å være bra vær når vi er der(bortsett fra vinden) Jeg gir ingen garantier for pent vær:) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Hansi Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Tar været som det kommer. Og heldigvis har jeg råd til å la båten ligge slik at en kan fordrive tiden med andre ting. Sitér dette innlegget Link to post
Fru Jacobsen Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 (redigert) Tar været som det kommer. Og heldigvis har jeg råd til å la båten ligge slik at en kan fordrive tiden med andre ting. Har ikke du solgt båten? Redigert 3.Juni.2011 av Fru Jacobsen (see edit history) Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Finn Erik Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Vi kommer en gjeng på hyttetur i Larvik første uka i juli. Pleier å være bra vær når vi er der Pleier å være bra vær når dere ikke er her også Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Ahh.. Da er det vel altid bra vær i Larvik;) selv om de lokale virker som de klager når det er 20 grader og lettskya. Vi trønderne er jo i "syden" ;) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Tom Rør Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Hvis sesongen blir sånn som været er på Oscsarsborg i dag, så lover jeg at jeg ikke skal klage :-) Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Skyfri himmel og laber bris i Røyksundkanalen. Livet er herlig! Satser på en sommer med mye sol og havblikk:-) Ser frem til en kanonsommer i båten i år... Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
Polarn Svart 3.Juni.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Og jeg har lånt bort båten Sitér dette innlegget Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Norfront Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Ja, den nye sommeren er visst i starten av mai, og høsten begynner i midten av juli, men håpet lever ... (og jeg har bakveggsbåt m/varmaapparat!). Sitér dette innlegget Link to post
Christel III Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 Slutt og vær negative, og kom dere til havs;-) Nå ligger vi på Espevær med skyfri himmel og strålende sol Det kan faktisk ikke bli bedre! Sitér dette innlegget MvhSimon Link to post
olpi Svart 3.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2011 (redigert) Kjempevær idag da! Skal bli bra vær hele helgen, men temperaturen skal bli ganske lav. I sola blir det vel sikkert greit nok får man håpe. God helg! Redigert 3.Juni.2011 av olpi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 6.Juni.2011 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2011 Våre 3 tilmålte dager med knallvær ble brukt opp i helgen. Planlegger nå likegodt opptak av båten i midten av juni for vinterkonservering. Eller, kanskje ta sjansen og håpe på det beste ?? ;-) Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Ok, da har vi fått sånn nogenlunde facit på hvordan sommeren 2011 ble. La oss gjøre et nytt forsøk da. Jeg tipper at sommeren 2012 blir helt topp. Mange varme dager, passe vind, ca 27 tropenetter og deilig badevann. Yess Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 For oss som ikke er belemret med ferie har sommeren vært helt grei. Skulle gjerne hatt noe mer stabilt vær slik at jeg hadde fått svingt lakkosten noe mer, men krise er det ikke. Mange flotte kvelder hvor vi har nydt livet til duggen har lagt seg på gelcoaten. Vinden her inne i Indre Oslofjord er nok ikke så plagsom der ute hvor feriefolket flokker seg. Men det er fortsatt lange igjen av sommeren så fortvil ikke, Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
cheetah Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Ser mørkt ut for oss denne sesongen siden vi kanskje må ha ny motor og sikert ikke installert før til neste år Sitér dette innlegget Link to post
andersb Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 (redigert) "litt" sjø og regn i langesund i dag, satt og tittet utover fjorden, og rådet min venn med 35 fot seilbåt å utsette turen fra langesund til kragerø, men neida han skulle ut, han ringte dog tilbake senere og sa at alle rediningsaksjonene og aktivtet på vhf var litt vel mye, og han ble liggende, shorthand i slik vær er ingen spøk. Redigert 17.Juli.2011 av andersb (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mariell Svart 17.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2011 Er ferdig med "sommerferien" på tirsdag,da går turen tilbake til Angola. Etter drøye4 uker i Skandinavisk farvann, syns jeg faktisk ikke at denne delen av sommeren har vært helt gal. Ok ikke tropevarme og noe regn har det vært. Men stort sett moderat med vind. Opp mot 20 grader i vannet, har gjort morgendukkerten til en fornøyelse Når en er i båten hele tiden får man med seg de fine dagene som kommer inni mellom. Alt i alt rimelig fornøyd. Satser på at det blir enda bere vær i siste halvdel av August, da blir det ett par uker på Svenskekysten igjen. Sitér dette innlegget MEDLEM I KNBF VP41a. I love "Smoke on the water". Song performed by Deep Purple. Smoke produced by VP Link to post
TICORA Svart 24.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2011 Sommeren 2011 er faktisk nå like ille som 2010. Dette er for j.....ig. Sitér dette innlegget Link to post
nomen Svart 24.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2011 Ser desverre ut til at været ikke snur før høsten er her Sitér dette innlegget Hold kjeft,når du snakker til meg! Link to post
PiperBill Svart 24.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2011 (redigert) Nettopp vært på Bornholm rundt på sykkel i 5 dager. En dag med pent vær og resten til dels mye regn og vind. Skulle til Girona (Spania) nå til mandag men vi dropper hele turen.. Det er jo meldt regn der også Når det gjelder båt så ser jeg en del annonser på Finn.no som nevner at båten selges pga for lite bruk så det er nokk an del som kaster inn håndkle pga været. For vår del så ser vi etter en større båt (23 - 24 fot med kabin) som egner seg bedre til det være er nå er blitt vanlig i Norge på sommeren. Men… alt dette er jo bare luksusproblemer. Ikke sant? Bill Redigert 24.Juli.2011 av PiperBill (see edit history) Sitér dette innlegget And always remember the wire should have a higher rating than the fuse as otherwise the wire becomes the fuse! Link to post
FredrikW Svart 24.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2011 Jeg har i alle fall aldri brukt mindre penger på båtbensin enn i år. Og det skyldes utelukkende været... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 24.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2011 Men det ser bedre ut for slutten av sommeren. Vi starter nesten 5 ukers ferie på svenskekysten på onsdag, og været da ser jo ikke så ille ut? Og etter august har en jo fremdeles måneder med mulighet til fine helgeturer før vinteren setter inn. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
BårdK Svart 24.Juli.2011 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2011 Jeg var litt betuttet over at kona overtalte meg til å gå fra feriebåt til hytte og hyttebåt, men nå på tampen av ferien er jeg fornøyd med det, mye grunnet det varierende været. Mulig jeg er litt ekstra avslappet over været som har vært da hele familien reiser til San Diego for 11 måneder fk. fredag. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.