GeirV Startet 8.April.2011 Del på Facebook Startet 8.April.2011 Hei, skal til å bytte kjølevannsslanger mellom vanninntak og sjøvannsfilter (de originale er fra 1982 tipper jeg...). Bør slangene (har 2 kjølevannsinntak) varmes litt før jeg smetter de på stussene, og før jeg setter på (dobbelt med) slangeklemmer? Andre tips? Sitér dette innlegget Link to post
motor Svart 8.April.2011 Del på Facebook Svart 8.April.2011 I normale temperaturer er det ikke vanlig å varme, men du kan jo legge dem i varmvann først om de er stive å vanskelig å få på. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 8.April.2011 Del på Facebook Svart 8.April.2011 heilt unødvendig om du tenker på at de skal forme seg etter mothaker på inntak, og tette bedre Men de kan nok bli lettere å få på. Men har du gode og riktige slanger, så passer de "smokk" innpå Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Lars H. Svart 8.April.2011 Del på Facebook Svart 8.April.2011 Og fuktes de litt innvendig med vann, glir de lettere på. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Seasu Svart 8.April.2011 Del på Facebook Svart 8.April.2011 Hos meg var slangene 1" og stussen noe større. Tok og dyppet slangene i vannkokeren og "krympet" de på. Sitter som støpt. Husk dobble slangeklemmer Sitér dette innlegget Link to post
Kodvaag Svart 8.April.2011 Del på Facebook Svart 8.April.2011 Jeg slet noe voldsomt med å montere 4" eksosslanger når det var rundt 0 grader. Det ble mye lettere med målrettet varme og litt fuktighet. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.