Jump to content

Hva gjør jeg med denne pakkboks?

Link

Recommended Posts

08042011427.jpg

Er det som jeg tror at det skal pakning mellom aksling og ytterrør og den pressdingsen i midten på bilde?

Må den gammle pakning taes bort eller er det bare å sette inn ny, den press dingsen i midten går til bunns så er ikke mer å stramme til.

Tidligere GABBA 2

Tror ikke du skal fylle på med fett bak "trykkdingsen". Det skal sitte talgpakning der. Mål mellomrummet mellom aksel og hylserør og kjøp talgpakning som passer.

Skal ligge 3 runder med talpakning og legg skjøtene anføttes. Skru "pressdingsen" til med håndmakt og se hvordan det tetter når båten er sjøsatt. Skru eventuelt til yttligere hvis ikke det er tett, men pass på at det ikke går varmt under gange. Etter hvert som pakningen slites må det ettertrekkes på "pressdingsen".

Ser ut som om du har en fettkopp lengre ned på hylserøret. Den skal du fylle med fett og skru koppen nedtil fettet. Etter noen timers gange kan du skru bittelitt på fettkoppen for å oppretholde smøringen.

Pleier det være grase og talg på samme pakkboks?

Ja, det er det vanlige. Talgpakningene tetter, og greasen smører. Nyere pakkbokser har gjerne tetningsringer i stedet for talgpakning, men greasens rolle er fortsatt kun for å smøre...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Samme prinsipp som det eg demonterte Sæbø. Om du kikket på den lille videoen der eg hadde tatt frahverandre alt mens båten ligger på sjøen. Eneste er at eg ikke har den der plast greia som ligger ann mot talgpakkningen

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Ja du sier noe der du. Eg har jo hørt at talg pakkbokser skal lekke litt. Men om ein da har grase i tilleg hva da. Skal det komme vann eller ikke. Mine er no potte tette men skal det være det.. Begynner lure litt her no

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

• 11 år senere...

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...