Åge Stamland Startet 10.April.2011 Link til dette innlegget Startet 10.April.2011 Hei. Jeg har hørt at toppfarten på min Huwa med BMC comander og hydraulisk gear skal ligge på ca.11 knop. Nå har jeg klart å få den opp i 9,2 knop men det var medstrøms med sola i ryggen og en kraftig lengsel til å komme utaskjærs. Har renovert (nesten) hele motoren det er bare rådelager og rammelager som skal byttes nå i vår. Propellen står det 19-19 på men jeg aner ikke om det stemmer. Farten øker fra 6 knop på 1700 o/min til 7,5 på 2800 o/min. Finnes det noen her som kan fortelle meg riktig størrelse på propellen? Må jo få med at den ikke graver seg ned på full fart så det er ikke der problemet ligger. Ikke spinner den i gearkassen heller. Takker så mye for alle mulige svar og ideer. Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 den burde vel ha klart et sted rundt 12 - 13 knop på full guffe. hør med Winnrace propellers i Arendal, de kan dette propell sakene Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 Har ikke særlig peiling på propellstørrelser og slike ting, men en økning på bare 1,5 knop på 1100 o/min høres litt feil ut. Burde vært mer og hente der, så det høres ut som om propellbytte kunne vært tingen. Sitér dette innlegget Link to post
hanto1 Svart 12.April.2011 Link til dette innlegget Svart 12.April.2011 Ligger turtallet på motoren som det skal, eller oppnår du maks anbefalt turtall lenge før du har fullt utslag på pådraget? winrace kalkulerer det meste, men du må ha alle vitale data. Sitér dette innlegget Link to post
stein erik olsen Svart 3.August.2013 Link til dette innlegget Svart 3.August.2013 Hei.jeg ska mulig kjøpe en huwa 26 som rep.objekt..lurte på om noen kan si litt om disse båtan?jeg har en bedford 140hk i den.vilken fart kan jeg forvente med denne motorn? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.